کرج- استاندار البرز با بیان اینکه ایران در مصرف مواد آرایشی و بهداشتی رتبه دوم خاورمیانه را دارد گفت: ازسوی دیگر در تولید نوپا هستیم.

ایران در مصرف لوازم آرایشی رتبه دوم منطقه را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش ملی «پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور» که در موسسه تحقیقات نهال و بذر برگزار شد، با اشاره به اینکه پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که مستقیم با سلامت انسانها درگیر است گفت:  همه ما

موظف هستیم تا پدیده قاچاق کالا را بدور از مباحث اقتصادی و ملاحظات سیاسی و تبلیغاتی ریشه کن کنیم.

نجفی تاکید کرد:در سال مزین به اقتصاد مقاومتی_ تولید و اشتغال موظف هستیم در چارچوب وظایف باید اصلاح قوانین و در حوزه تجارت نسبت به روان سازی تجارت اقدامات جدی بعمل آوریم.

وی در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باید چرخه مبارزه با قاچاق کالا را تکمیل کنیم.

استاندار البرز با تاکید بر نقش رسانه ها بخصوص صدا و سیما گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی و تبلیغ کالاهای مرغوب و شناسایی کالاهای تقلبی نقش موثری دارند.

وی در ادامه گفت:امروز ایران در مصرف مواد آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه رتبه دوم را دارد اما در تولید نوپا هستیم.

نجفی با اشاره به اینکه امروز شاهد عدم شناخت مردم و استفاده از کالاهای نامرغوب و کشنده هستیم و نیاز است اقدامات جدی در این زمینه داشته باشیم، گفت:همه رسانه ها باید در این زمینه کمک کنند، اگر تا دیروز فکر می کردیم برخی از حقایق نباید بیان شود امروز باید واقعیت ها را بیان کرد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه  شاهد حجم کالای وارداتی. هستیم گفت: این کالا ها قاچاق و تقلبی است و این را مصرف کننده نمی داند.

 نجفی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با قاچاق و اهتمام دولت در این زمینه تصریح کرد: قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته است که بخش عمده ای در بخش دارو بوده است

وی تاکید کرد: با تقویت نظارت ها باید از ایجاد رقبا برای تولیدکنندگان داخلی که خود برند ملی و بین المللی هستند جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.