کرمان - استاندار کرمان از این استان به عنوان استانی پیشتاز در اجرای پدافند غیر عامل یاد کرد و گفت: هیچ نهادی نباید بدون آئین نامه پدافند ملی باشد زیرا یک بی احتیاطی کوچک می تواند حوادث بزرگی را ایجاد کند.

استان کرمان پیشتاز در اجرای پدافند غیر عامل

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در شورای پدافند غیر عامل و ستاد نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، افزود: هر اقدامی از سوی مردم و مسئولان که منجر به کاهش آسیب پذیری کشور در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی شود، پدافند غیرعامل خواهد بود.

وی با اشاره به انتخاب استاندار کرمان به عنوان استاندار برتر در حوزه پدافند غیرعامل در کشور، ادامه داد: این برتری نتیجه تلاش مدیران استان است که درحوزه کاری خود برای کاهش آسیبها تلاش کرده اند و من به نمایندگی از مدیران استان این جایزه را دریافت خواهم کرد .

علیرضا رزم حسینی افزود: برای اجرای پدافند غیر عامل به همدلی نیاز است و با دعوا نمی شود آسیبها را کاهش داد .

رزم حسینی همچنین تاکید کرد : انتظارات استان با اقداماتی که در زمینه پدافند غیر عامل صورت گرفته فاصله زیادی دارد و در این زمینه باید بیشتر تلاش شود .

رزم حسینی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل زمینه را برای تعالی یک منطقه و استان فراهم می کند، گفت: اجرای طرح نجات با اعتبارات موجود و جلب مشارکت های مردمی از یک سال و نیم قبل نیز در راستای پدافند غیرعامل انجام شده است.

وی تصریح کرد: باید به خود برگردیم و ببینیم با سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم چه کردیم و در این رابطه بیان مسائل با مردم موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می شود.

معرفی طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان، پایلوت کشوری

ذکاء اسدی، جانشین شورای پدافند غیر عامل نیز در این جلسه گفت: امسال همه دستگاههای اجرایی استان در موضوع پدافند غیر عامل برنامه دارند و برای مقابله با حوادث طبیعی، جنگ، بیوتروریسم و فضای سایبری آماده اند.

وی تصریح کرد: جایگاه پدافند غیرعامل استان کرمان در شروع به کار دولت یازدهم در آخر جدول استان های کشور بود و با برنامه ریزی انجام شده برای اجرای منویات رهبری در این زمینه، جایگاه استان بهبود چشمگیری داشته است.

معاون استاندار کرمان تاکید کرد: مردم می توانند این امیدواری را داشته باشند که برای مقابله با تهدیدات احتمالی آمادگی لازم را داریم و امنیت زیربنای همه فعالیت ها است و در صورت وجود امنیت، اقتصاد مقاومتی نیز به خوبی پیش می رود.

ذکاء اسدی یادآور شد: در حوزه پدافند غیرعامل وضعیتی را در استان کرمان داشتیم که به جز مردم عادی، حتی مدیران ارشد عمدتا معنای پدافند غیر عامل به طور کامل برایشان مفهوم نبود.

دراین جلسه که مدیران دستگاههای اجرایی برنامه های خود را در بحث پدافند غیر عامل گزارش دادند.

گفتنی است چهارم لغایت دهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.