سفیر عراق در ایران با تأکید بر ضرورت دریافت روادید از دفاتر قانونی کنسولگری عراق در ایران توسط زائران اربعین، گفت: ۱۶دفتر کنسولگری موقت و دائمی عراق صدور روادید را بر عهده دارند.

فعالیت ۱۶دفتر کنسولگری موقت و دائم عراق در ایران برای صدور روادید

به گزارش قدس آنلاین، راجح الموسوی ظهر چهارشنبه در گفتگویی اظهار کرد: زائران ایرانی برای تهیه روادید باید به ۱۲ دفتر کنسولی موقت و چهار کنسولی دائمی عراق در ایران مراجعه کنند.

وی این دفاتر از صبح تا شب برای صدورد روادید فعال هستند، افزود: فعالیت این افراد به این گونه بوده که صبح مدارک را از زائران دریافت و بعدازظهر روادید صادر و تحویل زائران می شود.

سفیر عراق در ایران با اشاره به مبلغ صدور روادید، گفت: هزینه روادید به پول رسمی ایران ۱۷۰ هزار تومان است.

وی با هشدار درباره حضور دلال برای صدور روادید از زائران ایرانی خواست که برای تهیه روادید به دفاتر رسمی و قانونی مجزا مراجعه کرده و روادید خود را دریافت کنند.  

راجح الموسوی با اشاره به صدور ویزاهای تقلبی در برخی از دفاتر غیرمجاز، خاطرنشان کرد: در طی روزهای گذشته در مرز مشاهده شده که عده ای از زائران روادید تقلبی همراه داشته اند که دچار مشکل شده اند.

وی بیان کرد: زائرانی که با این دفاتر مواجه شده می توانند مراتب را به ما اطلاع رسانی کرده تا به مراجع ایرانی گزارش و در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی و با این دفاتر برخورد قانونی شود.

سفیر عراق در ایران که با رادیو اربعین گفتگو می کرد ضمن درخواست از زائران ایرانی برای دریافت هرچه سریعتر روادید از دفاتر معتبر تاکید کرد که این اقدام را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

وی تصریح کرد: به شایعاتی که گفته شده در در روزهای پایانی حق عبور بدون ویزا از مرز اعلام می شود توجهی نکرده زیرا همه باید با ویزای رسمی و قانونی و گذرنامه وارد عراق شود.

وی با تأکید برضرورت مشارکت مردمی برای اجرای قوانین کشورهای ایرانی و عراق در زمینه اربعین حسینی، افزود: زائران باید به هشدارها و اطلاعیه های نحوه خروجی از مرزها و گذرگاه ها توجه کنند.

به گفته این مسئول زائران همچنین به شایعاتی که در خصوص صدور روادید در گذرگاه های مرزی و یا فرودگاه ها نیز توجه نکرده و در فرصت باقیمانده از طریق مراکز مشخص شده اقدام کنند.

وی درادامه همچنین یادآورشد: دفاتر کنسولی برای صدور روادید اربعین حسینی دو روز قبل از اربعین تعطیل می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.