شرکت ملی پست و گمرک در خصوص تعیین تشریفات گمرکی مرسولات پستی خارجی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تشریفات گمرکی مرسولات پستی خارجی تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت ارتباطات، پست و گمرک به منظور استفاده بهینه از توانمندی های اجرایی و اختیارات قانونی خود در زمینه ارسال و ورود مرسولات پستی موافقت نامه امضاء کردند.

این تفاهم، با حضور معاونان وزرای ارتباطات و اقتصادی و دارایی، موافقت نامه همکاری بین شرکت ملی پست و سازمان گمرک منعقد شد.

در مراسم امضای این موافقت نامه، حسین مهری معاون وزیر ارتباطات، با اشاره به فراهم سازی زیرساخت های فناوری و رشد بیش از ۵۰ درصدی تجارت الکترونیک، ضرورت این همکاری را برشمرد و گفت: در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون امانت از طریق پست دنیا جابه جا شده که این رقم در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۷ و نیم میلیارد مرسوله رسیده و همین امر ضرورت ساده سازی و تسریع در روند امور را نشان می دهد.

وی به قوانین الحاق ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در مورد ساده سازی و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی و پیوستن کشور به کنوانسیون پستی جهانی استناد نمود و اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه افزایش همکاری های دو طرفه به منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی مربوط به مرسولات پستی است که دو دستگاه با رعایت سرعت، امنیت و کارایی؛ اصلاح و بهبود فرآیند عملیات ترخیص گمرکی را با استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تبادل اطلاعات الکترونیکی در دستور کار قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پست سپس به لزوم بازنگری در سقف معافیت گمرکی و افزایش آن پرداخت و گفت: هم اکنون بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی با امضای موافقت نامه دو چند جانبه سقف معافیت گمرکی پستی را افزایش داده اند و ضروری است تا ایران نیز با اتخاذ تدابیر لازم، به این سمت حرکت نماید.

وی همکاری های پست با گمرک را چند وجهی و گسترده خواند و گفت: بانک های اطلاعاتی غنی موجود در شرکت ملی پست و اساسنامه جدید این شرکت که بسیار هوشمندانه قوانین محکمی در بخش های حمل و نقل و ارسال و مراسلات تدوین شده، زمینه همکاری های گسترده تر این دستگاه اجرایی را فراهم ساخته و امیدوارم با گسترش همکاری ها، علاوه بر احقاق حقوق دولت، به نیاز شهروندان و تسهیل در امور آنان نیز کمک نمائیم.

فرود عسگری رئیس گمرک کشور و معاون وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم به فراهم سازی زیرساخت های ایجاد پنجره واحد تجاری که در آن تمام واحدهای زنجیره تأمین را پوشش دهد پرداخت و تصریح کرد: امضای این موافقت نامه، روند پیشبرد امور را تسهیل کرده و زمینه گسترش همکاری های بیشتر بر مبنای اطلاعات کدینگ شده و دستیابی به آدرس اشخاص حقیقی و حقوقی را فراهم می سازد.

با نهایی شدن موافقت نامه مذکور تمامی دفاتر مبادله بین الملل (هاب پستی)،  گمرکات امانات پستی و گمرکات اجرایی که در خصوص تشریفات گمرکی مرسولات پستی خارجی فعال هستند شامل این همکاری می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.