یزد - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: استان یزد جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که تا کنون برای گردشگری از آنها بهره‌گیری مناسبی نشده وکمیته طبیعت گردی استان با توجه به درنظر گرفتن این جاذبه‌ها، برنامه‌های متنوعی را در دست اجرا دارد .

جاذبه‌های طبیعی یزد برای گردشگران معرفی نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا نصیری با بیان اینکه تشکیل کمیته طبیعت گردی گام بسیار مهمی در راستای توسعه و ارتقاء گردشگری می باشد اظهارداشت: معرفی مناطق مستعد طبیعت‌گردی به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه اکوتوریسم و ارائه اطلاعات برای بسته‌های مشوق سرمایه‌گذاری از برنامه‌های این کمیته تخصصی است.

وی افزود: در سطح استان مناطق بکر طبیعی، کویرهای زیبا و روستاهای هدف گردشگری زیادی وجود دارد، و در راستای توسعه طبیعت گردی استان در خصوص ایجاد و راه اندازی کمپ های کویرنوردی و پارک های های طبیعت گردی باید با لحاظ داشتن همه مولفه ها و شاخص ها ی کلی ، اولویت بندی های لازم را مشخص نماییم تا با هماهنگی و تعامل با دیگر دستگاههای خدمات رسان ، بتوانیم زمینه های لازم جهت بهره برداری از آن ها فراهم کنیم .

نصیری در ادامه با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از  کمپ های کویرنوردی استان شده گفت: استان یزد به واسطه واقع شدن در مرز بین کوهستان و کویر، از تنوع زیستی و جاذبه گردشگری خاصی برخوردار است و یکی از جذابیت‌هایی که هر مسافر در سفر جستجو می کند، دست یافتن به آرامش است که این مهم با سفر به کویر محقق می‎‎شود، وجود کمپ‎‎های کویری در شهرستان‎‎های مختلف این استان از جمله شهرستان‎‎های یزد، اشکذر، اردکان و بافق امکان بازدید و استفاده از آرامش و لذت یک روز در کویر را فراهم کرده است.

این مسئول درخصوص تشکیل کمیته طبیعت گردی استان افزود: کمیته طبیعت گردی با هدف بهره‌گیری بهتر از جاذبه‌های طبیعی استان و شناسایی مناطق طبیعی ناشناخته تشکیل شده واین کمیته همچنین بر اساس رویکرد سازمان میراث فرهنگی کشور، شناسایی پدیده‌های اکوتوریستی تک مکانی و تک زمانی و تهیه عکس‌های هوایی از مناطق نمونه گردشگری استان را در دستور کار دارد. شناسایی مسیرهای شاخص و سایت‌های طبیعت‌گردی با هماهنگی اعضای کمیته طبیعت‌گردی استان برای توسعه طبیعت‌گردی نیز مدنظر این کمیته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.