فردیس- عضو شورای اسلامی شهرفردیس با بیان اینکه برای اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در این شهر با مشکل مالی مواجه هستیم گفت: در تلاشیم موزه دفاع مقدس و فرهنگسرای قرآن در این شهر ایجاد شود.

موزه دفاع مقدس و فرهنگسرای قرآن در فردیس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید یعقوبی با اشاره به محرومیت شهر فردیس در خصوص سرانه های فرهنگی ورزشی افزود: با توجه به این که شورای شهر اولین سال است که در فردیس فعالیت خود را آغاز کرده از لحاظ تامین اعتبار با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر فردیس ادامه داد: به طور حتم در سال های بعد شاهد مشکلات این چنینی نخواهیم بود، اما با توجه به این شرایط برنامه های فرهنگی زیادی داریم که بخشی از آن ها تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

عضو شورای شهر فردیس تصریح کرد: به شخصه اولین اولویتم برنامه های فرهنگی ورزشی است به خصوص ورزش چرا که هرچه فعالیت در این بخش رایج تر باشد به نفع کل جامعه است.

یعقوبی در ادامه گفت: تا جایی که اطلاع داریم برای یک دانش آموز در سال حدود ۲ میلیون تومان هزینه می شود و برای یک زندانی حدود ۱۸ میلیون تومان، این در حالی است که با تمرکز روی آموزش و ورزش بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات بهداشتی نیز به دلیل عدم توجه به ورزش همگانی است  لذا باید با همگانی کردن ورزش در شهر فردیس حداقل نصف راه را طی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر فردیس با اشاره به اهمیت توجه به جوانان گفت: بیگانگان در تلاش هستند تفکرات جوانان ما را در دست بگیرند اما ما می خواهیم با توجه به ورزش و فعالیت جوانان جلوی این فرایند را بگیریم.

یعقوبی تاکید کرد: به شخصه تمام توان خود را روی مسائل فرهنگی و پیشرفت آن خواهم گذاشت.

فرهنگسراها تا پایان سال فعال تر می شوند

وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم تا فرهنگسراها و کتابخانه ها فعال تر از گذشته عمل کنند، در حال برنامه ریزی هستیم تا هرچه سریع تر این اماکن به حد استاندارد برسندو به طور حتم تا پایان سال جاری شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

عضو شورای شهر فردیس توجه بیشتر به فرهنگسراها و اماکن عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاهد فعالیت فرهنگسراهای ترافیک، مرکزی و علم و فناوری هستیم.

یعقوبی در خصوص برنامه های آینده تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته باشد تلاش می کنیم تا در شهر فردیس موزه دفاع مقدس یا فرهنگسرای قرآن نیز داشته باشیم.

وی درباره برنامه های تفریحی برای جوانان گفت: با مشکلات جوانان آشنا هستیم، اصلی ترین برنامه برای جوانان مسایل تفریحی است چرا که پر کردن اوقات فراغت آن ها بر عهده ما است.

رییس کمیسیون شورای شهر فردیس در ادامه گفت: متاسفانه امروز فضای مجازی بیشتر وقت جوانان را در بر گرفته، البته ما نمی خواهیم جلوی آن بایستیم بلکه برنامه های خود را اجرا خواهیم کرد.

یعقوبی تاکید کرد: برنامه فرهنگسازی برای جوانان یک فرایند زمان بر اما ممکن است و باید اعتراف کرد که متاسفانه تا امروز کار زیادی برای جوانان انجام نشده است.

وی در پایان گفت: جوانان نعمت های خدادادی هستند، به نحو احسن باید از نیروی آن ها استفاده کرد به طور حتم برنامه  هایی خواهیم داشت که بخشی از آن با تامین اعتبار و بخشی با تلاش خودمان و کمک شهروندان انجام خواهد شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.