محمود مصدق: معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات از تلاش ایران برای راه اندازی یک بیمارستان صحرایی، یک درمانگاه و 5 کلینیک درمانی کوچک در اردوگاه‌های مسلمانان میانمار در خاک بنگلادش خبر داد.

حضور بلند مدت ایران در اردوگاه‌های آوارگان میانمار

به گزارش خبرنگار ما، دکتر احمد سلطانی صبح دیروز   در نمایشگاه مطبوعات گفت: البته کمک‌های ایران برای آوارگان مسلمان میانمار گسترده  است و شامل تأمین مواد غذایی، پوشاک و درمان می‌شود.

وی در همین زمینه از ارسال سه محموله  غذایی و دارویی به بنگلادش جهت بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی آوارگان میانماری سخن گفت و افزود: ارزش این محموله‌ها 14 میلیارد تومان برآورد می‌شود .

وی با اشاره به ضروت تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم مسلمان میانمار در پاسخ به قدس گفت: هنوز نیروی پزشکی ایران در اردوگاههای مسلمانان میانمار مستقر نشده است. درواقع منتظر ارزیابی‌های  تیم اعزامی‌ جمعیت هلال احمریم  تا پس از آن با ایجاد ستاد و احداث ساختمان کادر پزشکی به آنجا اعزام کنیم.

به گفته وی کشورهای جهان برای کمک به آوارگان مسلمان روهینگاهی  هنوز وارد فاز زیرساخت‌های بهداشتی و عمرانی نشده‌اند، گفت: یعنی اغلب کشورها به مانند ایران در مرحله ارزیابی وضعیت و توزیع اقلام غذایی و بهداشتی قرار دارند .

سلطانی با اشاره به این که در ارائه خدمات به آورگان میانماری کاملاً با صلیب سرخ جهانی هماهنگیم، تصریح کرد: این امر برای جلوگیری از موازی‌کاری ضروری است .

به گفته معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات، حضور ایران در اردوگاه‌های آورگان میانماری هوشمندانه و بلند مدت خواهد بود .

وی درباره آخرین وضعیت آوارگان گفت: اگرچه آمار دقیقی از تعداد آورگان وجود ندارد اما برآوردها نشان می‌دهند حداقل یک میلیون و دویست هزار نفر از مسلمانان میانماری به بنگلادش متواری شده‌اند و این روند پاکسازی قومی ‌همچنان ادامه دارد.

وی در همین زمینه افزود: با توجه به بحث سختی تملک زمین  در بنگلادش وضعیت به صورتی است که حداقل شش ماه طول می‌کشد تا یک سرپناه حداقلی پایدار برای آوارگان ایجاد شود.

وی با اشاره به این که حداقل 3 هزار نفر از مسلمان میانمار تاکنون به قتل رسیده‌اند، افزود: البته این رقم دقیق نیست چون سازمان‌های بین المللی و امدادی  امکان حضور در داخل مرز میانمار را ندارند تا بتوانند یک ارزیابی بهتر از فجایع و آمار قتل عام‌های صورت گرفته داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.