نشست مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام و رویکرد رسانه ای در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دیروز برگزار شد.

مشهد تا سال 2029 پایتخت فرهنگی جهان اسلام می ماند

قدس آنلاین-  در این نشست سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی و جدی در مورد انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پایدار بودن آن بوده است، گفت: از آنجایی که تا ده سال دیگر شهری از ایران به این عنوان انتخاب نخواهد شد، با هماهنگی مسئولان آیسسکو و تأببد آنان درخصوص نبودن منعی در این باره؛ عنوان پایتختی جهان اسلام حداقل تا سال 2029 برای مشهد پایدار خواهد ماند و به همین دلیل برنامه های بلندمدت 5 و ده ساله برای این موضوع انجام شده است.

سرابی افزود: از رسانه ها می خواهیم با توجه به این مسئله دیگر از عنوان مشهد 2017 استفاده نکنند بلکه از این به بعد از عنوان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام استفاده کنند.

وی گفت: برنامه ریزی های ما بر این مبناست که ا زاین عنوان برای معرفی ظرفیت های بی نظیر فرهنگی مشهد در جهان اسلام و فراتر از آن استفاده کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دیداری که اخیراً با دست اندرکاران دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام با وی داشته اند، دستور کتبی برای پیش بینی اعتبارات و نیازهای این طرح بزرگ فراملی را صادر کرده است.

سرابی با تأکید بر اینکه مجموعه جدید مدیریت شهری مشهد هم افزایی بیشتری با دست اندرکاران دبیرخانه دارند، ابراز امیدواری کرد این مشارکت چند جانبه باعث معرفی شایسته ظرفیت های فرهنگی بی نظیر مشهد در سطح جهان اسلام داشته باشد.

  محمد کاظم دبیری مسئول دبیرخانه شورای برنامه ریزی و هماهنگی اسلامی پایتخت فرهنگی اسلامی نیز در این نشست با اشاره به پیش بینی 175 برنامه برای این رویداد، گفت: حدود 100 برنامه برگزار شده است و برنامه های مختلفی نیز در آینده نزدیک اجرا خواهد شد که از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام، هفته فرهنگی الجزایر به عنوان نخستین هفته فرهنگی کشورهای اسلامی و همایش معماری ایرانی اسلامی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.