زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۴۰ کیلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ کیلومتر از چابهار به سمت ایرانشهر آماده ریل‌گذاری می‌شود.

پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، مانور مدیریت بحران راه‌آهن جنوب شرق ظهر امروز با هماهنگی اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ایستگاه راه‌آهن زاهدان اجرا شد.

باقر کرد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این برنامه با اشاره به اینکه راه‌آهن از اساسی‌ترین محورهای توسعه این منطقه است، اظهار داشت: تحول مثبتی که در سال‌های اخیر در ایستگاه راه‌آهن زاهدان اتفاق افتاده جای خوشحالی دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: راه‌آهن چابهار- زاهدان داری ۸ قطعه است که تا پایان امسال ۴۰ کیلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ کیلومتر از چابهار به سمت ایرانشهر آماده ریل‌گذاری می‌شود.

کرد بیان کرد: اگر راه‌آهن چابهار- زاهدان به خط ریلی شمال به جنوب متصل شود، به شاهراه واقعی ریلی دنیا مبدل می‌شود که باعث توسعه محلی استان، توسعه جنوب شرق کشور و گسترش مبادلات و فعالیت‌های بندر اقیانوسی چابهار می‌شود و این بندر را به به دریاچه خزر و نقاط گوناگون دنیا وصل می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در آینده با افتتاح راه‌آهن چابهار- زاهدان و زاهدان به سرخس ما کوتاهترین راه ریلی را از شمال به جنوب خواهیم داشت که باعث توسعه شرق کشور می‌شود.

وی در ادامه با افتتاح سیستم پایش دوربینی راه‌آهن زاهدان-کرمان و اتاق مانیتورینگ اداره‌کل راه آهن جنوب شرق، گفت: این سیستم فوق‌العاده پیشرفته است و از نظر الکترونیکی و نرم‌افزاری در سطح بالایی قرار دارد. در خط ریلی زاهدان به کرمان ۹۵ دوربین به فاصله ۳۰ کیلومتر با هزینه یک میلیارد ریال نصب شده که یک شعاع بسیار گسترده را در این خط ریلی پوشش می‌دهد.

مجید ارجونی، مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: این مانور با اهداف جمع‌آوری سریع سوانح، امداد و پشتیبانی سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در جمع‌آوری این سوانح و آمادگی نیروهای تخصصی و عملیاتی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی اضافه کرد: در مجموع برگزاری این مانور علاوه بر بالا بردن توان نیروهای امدادی در جمع‌آوری سوانح چه در حوزه نیروهای تخصصی راه‌آهن و حتی نیروهای امدادی به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعفمان هستیم. مرتفع کردن گلوگاه‌هایی که ممکن است هنگام سوانح واقعی ما را به چالش بکشاند از اهداف اجرای این مانور است.

ارجونی تصریح کرد: داشتن  فیبر نوری اختصاصی راه‌آهن، راه‌اندازی دستگاه ترانک و دیسپچر در برقراری ارتباط در مواقع ضروری و عدم وجود ارتباط با محل سانحه، تلفن‌های پارتی لاین تصویری و ارتباط ماهواره ای در صورت قطع بودن تمام راه‌های ارتباطی از دیگر دستاورد های این مانور است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.