خرم آباد- فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان این که پدافند غیرعامل، فطری ترین عنصر دفاعی بشر در تمام حوادث است گفت: هرملتی که نتواند از خودش دفاع کند زنده نیست.

افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران با پدافند غیرعامل

به گزارش قدس آنلاین، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در مراسم صبحگاه مشترک بمناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور نیروی انتظامی و عوامل امدادی استان با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت گفت: پدافند غیرعامل باید به صورت شعله ای پیگیری شود زیرا باید دائما آماده باشیم چرا که این مهم مستمر و ایستایی ندارد.

این مقام ارشد انتظامی استان پدافند غیرعامل را مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش باز دارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن دانست و گفت: این مهم از موضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که دفاع، جزیی از یک ملت زنده است و هرملتی که نتواند از خودش دفاع کند زنده نیست افزود: پدافند غیرعامل اقدامات خلاقانه که می تواند یک نیروی نظامی را در دفاع از ارزش های اسلامی پیروز گرداند.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر این که پدافند غیرعامل از عضو جزئی جامعه شروع می شود تا کسانی که مسئولیت دارند تصریح کرد: پدافند غیرعامل در تمام دنیا تعریف شده است و آن هایی موفق هستند که در این راستا برنامه داشته باشند که الحمداله این آمادگی در نیروی انتظامی و یگان های امدادی در مدیریت بحران استان وجود دارد.

سردار مهدیان نسب با بیان این که برای مقابله با بلاهای طبیعی باید آمادگی داشته باشیم، ذخیره سازی و مقاوم سازی را دو عامل مهم در پدافند غیر عامل برشمرد و خاطر نشان کرد: در پدافند غیر عامل همه دستگاه ها باید آمادگی خود را احراز کنند و دائما رصد و بروزرسانی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.