قزوین- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال کشور متولی مشخصی ندارد و بدون تعیین متولی خاص نمی توانیم گره کور بیکاری و اشتغال را در کشور باز کنیم.

اشتغال در کشور متولی مشخص و واحدی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمیان روز سه شنبه درکارگروه تخصصی امور فرهنگی استان که در استانداری قزوین برگزار شد گفت: یکی از مشکلات اساسی این است که اشتغال ما متولی خاصی ندارد  هر کس دیگری را متولی آن می‌داند به همین دلیل در این زمینه عقب مانده و کارها خوب جلو نمی رود.

وی افزود: اشتغال باید متولی مشخصی داشته باشد و مسئولیت ها به افراد مرتبط و توانمند واگذار شود و یک نفر پاسخگوی مسائل باشد در غیر این صورت گره کور اشتغال باز نخواهد شد.

رستمیان بیان کرد:باید برای صندوق بازنشستگی کشور فکر اساسی کنیم زیرا درشرایط کنونی خودمان زیر سوال هستیم و اگر یک تصمیم عاجل و عاقلانه نگیریم مشکلات بیشتر می شود.  

زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هم در این نشست گفت: افزایش تعداد معلولان در روستاهای استان قزوین نگران کننده است در حالی که ما در برنامه ششم انجام آزمایش های ژنتیک را آسان کرده ایم.

وی اضافه کرد: منطقی نیست که همچنان شاهد افزایش معلولیت در مناطق مختلف کشور و استان قزوین باشیم در حالیکه امکانات جلوگیری از معلولیت را داریم.

ساعی تصریح کرد: ازدواج های فامیلی در روستاها به معلولیت ها دامن زده است و نبود آگاهی در میان افراد از دیگر مشکلات این حوزه است که در این راستا با مشاوره های ژنتیک می توانیم از این معضل در کشور جلوگیری کنیم.

وی یادآورشد: واحدهای مسکونی اختصاص داده شده به خانواده های دارای دو معلول در خارج از شهر ها واگذار شده که نشان می دهد به نیازهای معلولان بی توجه بودیم و هنوز نتوانستیم گره کور مسکن آنها را حل کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.