گناباد-رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد در پاسخ به خبر سارقانی که جلوتر از باستان شناسان پیش میروندجزئیاتی را در خصوص کنده کاری در مقبره جغتین گیسور و قلعه عمرانی بیان کرد.

پاسخ رئیس میراث فرهنگی گناباد به کنده کاری در مقبره جغتین گیسور

به گزارش قدس انلاین رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد درپاسخ به خبر  منتشره دیروز سه شنبه در قدس انلاین  گفت: در حدود ۲ ماه پیش کنده کاری در مقبره جغتین گیسور و قلعه عمرانی انجام شده و در همین خصوص با تلاش پلیس گناباد یک نفر در رابطه با کنده کاری در قلعه عمرانی دستگیر شد و تحقیقات در خصوص این موضوع توسط پلیس در جریان قرار گرفت.

علیرضا شناسایی افزود: معمولا کنده کاری توسط افراد غیربومی در اماکن تاریخی صورت میگیرد و قطعا میراث فرهنگی پیگیری های لازم را انجام می دهد تا سارقان شناسایی و دستگیر شوند.

وی عنوان کرد: میراث فرهنگی از کنده کاری در اماکن تاریخی بی اطلاع و بی تفاوت نیست ولی به دلیل تحقیقات پلیس اخبار آن منتشر نمی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد در خصوص حفاظت از اماکن تاریخی گفت: حفاظت از آثار تاریخی با تلاش میراث فرهنگی به تنهایی امکان پذیر نیست بلکه نیاز است انجمن های میراث فرهنگی در روستاها در این خصوص با میراث همکاری نمایند و در حفظ اماکن تاریخی روستای خود حساس باشند.

علیرضا شناسایی در خصوص کاوش اماکن تاریخی گفت: با توجه به کمبود نیروهای تخصصی برای کاوش در استان خراسان رضوی و همچنین کمبود اعتبارات، امر کاوش امکان پذیر نیست ضمن آنکه براساس اولویت های سازمان میراث فرهنگی در مناطقی کاوش صورت می پذیرد که یک سوال مهم برای باستانشناس مطرح باشد، مانند مشخص کردن یک دوره تاریخی یا پیدا کردن حلقه مفقود شده یک تمدن در یک منطقه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.