سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امروز میهمان غرفه روزنامه قدس بود و درخصوص فعالیت های این بنیاد در حوزه انتشار کتاب های دفاع مقدس صحبت کرد.

ایراد کار فرهنگی در کشور، تمرکزگرایی است

قدس آنلاین- سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امروز میهمان غرفه روزنامه قدس بود و درخصوص فعالیت های این بنیاد در حوزه انتشار کتاب های دفاع مقدس صحبت کرد.

کارگر با اشاره به اینکه در زمان ورود او به بنیاد در سال ۹۱ حدود ۱۵ هزار کتاب دفاع مقدس منتشر شده بود، گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در بجنورد که فرمودند در جنگ های شمال و جنوب آمریکا حدود ۱۰۰ هزار کتاب و رمان منتشر شده است، تصمیم گرفتیم در مورد کیفیت و کمیت آثار دفاع مقدس کار کنیم و براین اساس از استان ها خواستیم هرکدام سالانه ۳۰ عنوان کتاب چاپ کنند.

به گفته وی بازخوردهای این کار بسیار مثبت بوده است به طوریکه قریب ۲ هزار کتاب با امکانات استان ها منتشر شده است.

سردار کارگر با بیان اینکه در کارهای فرهنگی ما همیشه این اشکال وجود دارد که به مرکز توجه می شود، افزود: نیروهای مستعدی در استان ها وجود دارند به صورتیکه ما پیش بینی می کنیم در آینده هر استان ۵۰ عنوان کتاب منتشر کند و این نگاه را به دیگر حوزه های هنری و فرهنگی مانند تئاتر، فیلم، مستند و سریال نیز تسری داده ایم.

  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.