بجستان- به منظور استفاده از تجارب اعضای شوراهای دوره های گذشته در ۲۰ سال اخیر شورای شهر بجستان مجمع ادواری شوراهای شهر را تشکیل داد.

مجمع ادواری شوراهای اسلامی شهر بجستان تشکیل شد

به گزارش قدس انلاین، شب گذشته با حضور اعضای شوراهای اسلامی پنج دوره گذشته شهر بجستان اولین جلسه مجمع ادواری شوراهای شهر بجستان به منظور استفاده از تجارب اعضای شوراهای دوره های گذشته تشکیل شد.

در اولین جلسه این شورا علی میرزاجانی نایب رئیس شورای اسلامی دوره پنجم گفت: هر کدام از اعضای شوراهای گذشته گنجینه های ارزشمندی هستند که باید از تجارب آنان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: وقتی که در کشور آثار باستانی گذشته را ارج نهاده و برای آنها ارزش قائل می شویم چرا نباید زنده هایی که پیشکسوت بوده و از تجارب گرانبهایی برخوردار می باشند از آنها استفاده نکنیم و به آنان ارج ننهیم و به وجودشان افتخار نکنیم.

قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای فعلی شهر گفت: شما فرهیختگان سرمایه های نظام هستید این سرمایه ها باید حفظ شوند و از فکرشان استفاده شود لذا به همین منظور اتاقهای فکری در تهران و مشهد ایجاد کرده ایم و امروز نیز اتاق فکر دیگری ایجاد می شود که همان استفاده از تجارب و همفکریهای اعضای شوراهای ادوار گذشته می باشد.

وی گفت: هر چه از اتاق فکر ها و با تجربه ها استفاده کنیم اشتباهاتمان کمتر می شود و امروز با پشتوانه فکری شما عزیزان امید داریم که بتوانیم آینده ای روشن تر برا ی بجستان ترسیم کنیم واینکه بگوییم ما عیبی نداریم اشتباهی بزرگ است همه دارای نقاط قوت و ضعف هستیم نقاط قوت را باید تقویت و نقاط ضعف را بر طرف کنیم و تعاملی که برقرار می شود برای پی گیری مطالبات مردم می باشد و با تدابیری که اندیشیده ایم اتاق فکر ها را تقویت خواهیم کردتا از کسانی که دغدغه شهر را دارند بتوانیم استفاده کنیم.

علی اکبر زاده در این جلسه حسین کریمیان را به عنوان دبیر مجمع ادواری اعضای شوراهای گذشته جهت پی گیری تشکیل  جلسات به صورت ماهانه معرفی نمود.

شهر دار بجستان خطاب به اعضای  شوراهای ادوار گذشته  گفت: ما شاگرد شما هستیم و امید یاری و همیاری را داریم و این استمداد به منظور تقویت کارا ها می باشد و اگر آینده ای روشن برای بجستان طراحی می شود از همکاری و مشورت دریغ نخواهم کرد زیرا من علاقمند به کار گروهی می باشم و از تک رایی و تک روی به دور بوده و به دنبال انفصال در شهرهم نیستم.

حمید رضا داور زنی گفت: من به عنوان خادم مردم در همه شهر هستم و به همه نقاط به صورت یکسان توجه خواهم کردو از کمکهای فرماندار و سایر مسئولان نیز بهره خواهم بردو در حالی که من خودم را خادم مردم شهر می دانم و مردم من را به فرزندی خود قبول خواهند کردبه تجربه های قبلی ام بسنده نخواهم کرد و با به حداقل رساندن اختلافات دوستی و وحدت را تقویت واز تجارب همه نیز کمک و استمداد خواهم جست.

حسین ابراهیمی فرماندار بجستان در این نشست گفت: شاید دغدغه خیلی ها بوده که اینگونه دور هم جمع شوند و برای بررسی و حل مسائل هم اندیشی کنند و امید است این نشست زمینه هایی باشد که مسائل بی دغدغه حل شودویک مدیر سیاسی معمولا به دنبال این هست که هر چه عافیت بیشتر باشد آن بهتر است و در شهرستا نهای کوچک ظرفیتهای زیادی داریم ولی چون در کنار هم جمع نمی شود استفاده خوبی از ظرفیتها صورت نمی گیرد.

فرماندار بجستان افزود: در حالی که این نشست برای اولین بار صورت می گیرد بزرگترین سرمایه ای که بجستانی ها دارند سرمایه نیروی  انسانی است و این ظرفیت نیروها توسط خود نیروها حذف شده و اولین نکته مثبت این همدلی ها است که میتواند فرصتهای بسیار ارزشمندی ایجاد کند.

وی ا فزود :ظرفیت بجستان را در هیچ جای دیگر از شهر های استان نداریم و این ظرفیتها اگر پای هم جمع شده با طرح و برنامه برای ایجاد اشتغال و نیروی انسانی و سایر نیازها کار شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

مهندس ابراهیمی با بیان اینکه جمع بندی این نظرات باید در اختیار شهردار و شورا قرار بگیردگفت: ما نیز آمادگی داریم هر زمانی که نیاز باشد در خدمت دوستان باشیم و دست همه دوستان را می بوسیم و به این نیز افتخار می کنیم و همه به دنبال بهترین عملکرد هستیم و البته شاید بی راهه برویم و دچار چالش بشویم ولی همه به دنبال رضایتمندی مردم هستیم و استفاده از تجارب گذشته موجبات توفیقات بیشتر کار را فراهم خواهد کرد.

اسدی معاون فرماندار نیز گفت: با توجه به اینکه از ۱۷۷ اصل قانون اساسی ۸ تای آن مربوط به شوراها و در قرآن نیز سوره شورا با ۵۴ آیه برای شورا آمده نشان از اهمیت آشکار شورا می باشد و ما نیز باید شورا باور و شورا یاور باشیم و این اتفاق بسیار زیبایی که امروز در شورا افتاده یعنی انتقال تجارب به این دوستان و هدف هم همین است.

حسین اسدی افزود: باید قدر دان کسانی باشیم که در دوره پنجم کاندید بوده و تنور انتخابات را گرم کردند و باید با قدر دانی از زحمات شوراهای ادوار گذشته قدر دان زحمات ۱۴ شهر دار این شهر در ۷۲ سال گذشته نیزباشیم که هر کدام به نوعی خدمات ارزشمندی از خود بجای گذاشته اندو برآیند این جلسه نیز انتقال تجارب ارزشمند ادوار گذشته است که خود گنجینه ای از تجارب می باشند که با همدلی بوجود آمده همه همفکر برای شهر محتاج به همفکری و نیاز تلاش مضاعفی را صورت خواهند داد.  

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.