یزد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: سرمایه‌گذاری که در بخش معدن استان یزد صورت گرفته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و در این بخش بسیار مهم، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

معادن  یزد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا علمدار یزدی شامگاه شنبه نشست فعالان اقتصادی استان با استانداریزد گفت: یزد دومین استان معدنی کشور است ودربخش معدن در استان یزد ۱۱ هزار و پانصد نفر در حال اشتغال هستند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است، افزود: تأمین ۵۰ درصد خوراک صنایع فولاد کشور در استان یزد صورت می‌گیرد به همین دلیل یزد را می‌توان هم قلب جغرافیایی و هم استراتژیکی کشور نامید و ظرفیت‌های بسیار زیاد در زمینه معدن وجود دارد واستان یزد در تولید سنگ ‌آهن با تولید ۳۰ میلیون تُن در سال رتبه نخست کشور را دارد.

علمداریزدی با اشاره به اینکه یزد جزو هشت استان صادر کننده محصولات غیرنفتی در کشوراست، تصریح کرد: عمده صادرات استان کاشی، مقاطع فولادی، پسته، کابل، فرومولیدن و شیشه است.

این مسئول با بیان اینکه رشد صادرات استان یزد از ۱۶ سال گذشته تاکنون ۲ برابر کشور بوده گفت: به این صورت که رشد کشور ۸۰۰ درصد بوده است ولی استان یزد ۱۶۰۰ درصد در این سال‌ها رشد داشته است.

علمداریزدی افزود: در دو سال گذشته ۴۰۷ قلم کالا به ارزش یک میلیارد دلار به ارزش وزنی ۳ و نیم میلیون تُن به بیش از ۸۰ کشور از استان یزد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بالغ ‌بر ۲۹۳ میلیون تومان برای معافیت ماشین‌آلات گمرکی پرداخت می‌کنیم، گفت: عمده کشورهای صادراتی استان یزد عراق، پاکستان، افغانستان، هلند، ترکیه، گرجستان، هند، سوریه و امارات است.

علمدار یزدی با بیان اینکه ۷۵۰ کارت بازرگانی فعال در استان یزد داریم، اظهار داشت: ۴۰ هزار واحد صنفی و ۶۹ اتحادیه صنفی فقط در شهرستان یزد و بیش از ۲۰۰ اتحادیه صنفی فعال در استان یزد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.