کرج- نایب رییس شورای شهر کرج با انتقاد از روند اجرای پروژه قطار شهری کرج گفت: در مورد روند اجرای این پروژه مهم شهری به نظرم بیشتر «خاک بازی» صورت گرفته است.

تشبیه روند اجرای پروژه قطار شهری کرج به «خاک بازی»

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج  پیش از ظهر یکشنبه در حالی برگزار شد که نایب رئیس شورای اسلامی شورای شهر کرج در نطق پیش از جلسه با اشاره به اینکه بعد از گذشت چندین سال از آغاز به کار پروژه قطار شهری کرج  این پروژه به سرانجام نرسیده است گفت: شرکت سابیر به علت تاخیر در عدم اجرای این پروژه وانجام ندادن تکالیف قانونی خود هزینه های سنگینی را برای شهروندان و شهر به ارمغان آورده است ونمایندگان مردم در شورای پنجم شهر کرج به دنبال شفاف سازی در اجرای پروژه قطار شهری کرج می باشند.

 منصور وحیدی افزود: از مسئولان کشوری و استان البرز درخواست می شود شرایط و مواردی که می تواند با  اجرایی کردن اقداماتی از جمله کنار گذاشتن شرکت مجری پروژه قطار شهری را موجب شود وشاهد راه اندازی مجدد فعالیت های عمرانی آن شوند را به کار بگیرند.

وی در ادامه گفت: از شهرداری درخواست می شود که در ارتباط با اوراق مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی در این مورد تعیین تکلیف شود چرا که اقدامی در این مورد صورت نگرفته و به نوعی خاک بازی در مورد پروژه مهم شهری کرج صورت گرفته است.

وحیدی تصریح کرد: در این خصوص پیمانکار مربوطه در پروژه قطار شهری کرج جهت پاسخگویی و تعیین تکلیف نهایی این پروژه با حضور شهردار  در جلسات شورا حضور یابند.

آسیب پروژه همت به محیط زیست

در ادامه این جلسه دیگرعضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مسیر عبور پروژه همت از میان زمین های کشاورزی است و از لحاظ زیست محیطی به شرایط اقلیمی و زندگی شهروندی آسیب جدی خواهد زد.

رحیم خستو با تاکید براینکه نیاز به توجه جدی برای جلوگیری از این اقدامات گفت: ادامه احداث پل در این مسیر به جای خاکبرداری و گودبرداری هایی در حال انجام است ضروری است.

 وی در ادامه گفت: از مسئولان استانی و شهری خواهشمندیم که برای جلوگیری از خطر وقوع سیل و ناهموار کردن مسیر تردد مردم این قضیه را پیگیری کنند.

برزمین ماندن نصب تابلوهای هشدار آلودگی هوا

در ادامه جلسه علنی شورا اسلامی کرج رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان درخواست آسفالت خیابان ششم در منطقه هفت شهرداری کرج گفت:در این خیابان چندین مدرسه وجود دارد که دانش آموزان زیادی در این مدارس تحصیل می کنند در نتیجه برای تسهیل در رفت و آمد آنها آسفالت این خیابان نیاز به رسیدگی جدی دارد.

سارا دشتگرد  ادامه داد: نصب تابلوهای هشدار دهنده آلودگی هوا در شورای اسلامی دوره چهارم با وجود اختصاص بودجه تا کنون عملیاتی نشده است.

در قبال بافت فرسوده به وظایف محوله عمل نشده است

رئیس کمسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر کرج در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در خصوص بافت های فرسوده هیچ کدام از مناطق شهرداری های قبل به وظایف خود را عمل نکرده اند گفت:بیش از هزار صفحه قانون در مورد بافت های فرسوده شهری وجود دارد.

احد رسولی افزود: در سال های ۸۸ و۸۷ قوانین تکمیلی در خصوص بافت فرسوده در این راستا تنظیم شده است ولی این قوانین اجرایی نشده است.

رسولی با بیان اینکه محلات سنتی با طرح تفصیلی نداریم، گفت: محلات سنتی موجود  را نیز با طرح های غیر اصولی از بین برده اید.

وی گفت اگر یک مدیریت شهری در یک محله کار درست انجام داده است بنده به عملکرد مدیریت شهری ایمان می آورم.

اقدامی برای بهتر شدن معابر در کرج نشده است

رسولی بابیان اینکه هیچ گونه مطالعاتی برای بهتر کردن خیابان ها و محله ها در شهر کرج عملیاتی نشده است، افزود: پیشنهاد می شود که در صورت قبول این لایحه در مدت زمان تعیین شده که برابر سه ماه است گزارش مالی از سوی مدیران جدید در مناطق شهرداری به شورای اسلامی شهر کرج ارایه شود.

رضاپور معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج در پاسخ به اظهارات احد رسولی گفت: در بافت فرسوده نه تنها دولت در این خصوص ورود نکرده است بلکه منابع مالی دراختیار مدیریت شهری نیز نگذاشته است

وی در ادامه افزود:شرایط تشویقی مانند کم کردن عوارض در این مورد هم به کار گرفته شد اما دولت همان عوارض نوسازی بافت های فرسوده اختصاص داده شده را برای شهرداری جبران نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.