یزد - سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان یزد گفت: برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی این مناطق، باید از ظرفیت سمن ها استفاده شود .

 استفاده از ظرفیت سمن ها برای مقابله با حاشیه نشینی در یزد

به گزارش قدس آنلاین، علی شریعت پناه در جلسه تدوین طرحهای پیشگیرانه متناسب با جرایم و آسیبهای اجتماعی شایع در بافتهای ناکارآمد و حاشیه نشین اظهارداشت: شناسایی مجرمین پرخطر و حرفه ای در مناطق حاشیه نشین و همچنین اقشار آسیب پذیر ساکن در این مناطق باید اولویت نخست برنامه های کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی باشد.

وی از طبقه بندی و جمع بندی جرائم و آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه نشین خبر داد و افزود: باید کارگروه عملیات اجرایی طرح ها، برنامه ها و مصوبات تشکیل و تا حصول نتایج مطلوب و مد نظر کار را ادامه دهد.

این مسئول از راه اندازی مراکز مشاوره رایگان در این مناطق به عنوان راهکاری خوب و اثر گذار یاد کرد و گفت: به منظور توانمند سازی خانواده های بزه دیده و زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در مواجه با جرائم و آسیب های اجتماعی، راه اندازی مراکز مشاوره رایگان در این مناطق ضروری به نظر می رسد.

وی اعتیاد را از دیگر آسیب های مناطق حاشین دانست و تصریح کرد: شناسایی، جمع آوری و ارجاع معتادان به کمپ های ترک اعتیاد جهت مصاحبه های انگیزشی و درمان آنان از دیگر اموری است که باید در این مناطق پیگیری گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.