سبزوار- مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه دو کشور بابیان اینکه تکمیل راه‌آهن سبزوار نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: طبق تمهیدات دیده‌شده و بودجه‌ای که امسال محقق شده و اعتبار پیش‌بینی سال آینده امیدواریم پروژه راه‌آهن سبزوار تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.

پروژه راه‌آهن سبزوار تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر مردی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن سبزوار در جمع خبرنگاران بابیان اینکه برای تکمیل راه‌آهن سبزوار ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: برای بهره‌برداری اولیه ۱۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است که در صورت جذب کامل اعتبارات امسال و سال آینده این طرح سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و تکمیل طرح درسالهای آینده صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه طرح‌های راه‌آهن کشور دارای ۲ بخش است، افزود: بخش نخست طرح‌های اولویت‌دار و در راستای اقتصاد مقاومتی است که شامل پنج طرح عمده محسوب می‌شود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه دو کشور بیان کرد: در سال جاری ۵۱۶ کیلومتر راه‌آهن تحویل داده شود که ۴۰۰ کیلومتر آن آماده‌شده است و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مردی ادامه داد: اولویت دوم ما طرح‌های بااهمیت کمتر نسبت به اقتصاد مقاومتی است که راه‌آهن اتصالی سبزوار به شبکه سراسری یکی از آن موارد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق تمهیدات دیده‌شده و بودجه‌ای که امسال محقق شده و اعتبار پیش‌بینی سال آینده امیدواریم پروژه راه‌آهن سبزوار تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد و مردم سبزوار به راه‌آهن سراسری متصل می‌شوند.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه دو کشور بابیان اینکه برای احداث ایستگاه مطالعات موردنیاز صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر اسناد و مدارک آماده‌شده است و در آذرماه جاری مناقصه برگزارمی شود.

مردی یادآور شد: در دهه فجر امسال نیز عملیات اجرای آن با مشخص شدن پیمانکار رقم می‌خورد ولی درصورتی‌که زمین‌ها آزاد و معارض‌ها رفع و مردم اسناد خزانه اسلامی را قبول کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.