اهواز - مربی تیم ملی جانبازان و معلولان کشور نداشتن متولی ثابت را مشکل اصلی ورزش نابینایان و کم بینایان در خوزستان عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب شده تا رشته دوومیدانی از چرخه ورزش جانبازان و معلولان استان حذف شود.

ورزش نابینایان در خوزستان متولی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، ماشااله طاهری افزود: به علت نداشتن متولی ثابت و مسئول در هیات نابینایان استان خوزستان ورزش دو ومیدانی از چرخه رقابت های استان حذف شده و فقط یک تیم از اهواز در مسابقات کشوری شرکت می کند.

وی افزود:با توجه به علاقه مندی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان و پیگیری انجام شده برای نخستین بار مسابقات دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان با حضور سه تیم شوش، اندیمشک و دزفول روز دوشنبه (امروز) در ورزشگاه شهید مجدیان دزفول برگزار شد.  

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان دزفول گفت:با توجه به استقبال صورت گرفته تصمیم داریم هر ماه این مسابقات را در سطح شمال خوزستان برگزار کنیم تا بتوانیم ضعف های موجود را برطرف و مسابقات دوومیدانی استان خوزستان را هم در این شهرستان برگزار و نماینده شمال خوزستان را به مسابقات کشوری که اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شوند اعزام کنیم.

اولین دوره مسابقات دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان با شرکت ۳۰ ورزشکار از شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک در بخش بانوان و آقایان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ورزشگاه شهید مجدیان دزفول برگزار شد.

مسابقات دو و میدانی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان با حضور ۴۵ ورزشکار شوش، دزفول واندیمشک در رشته دو ۱۰۰ متر، پرش طول، پرتاب نیزه، دوی ۸۰۰ متر و پرتاب وزنه برگزار شد.

در این مسابقات حسن مومنی مهر، امین علوی، مصطفی رشید الماسی، محسن برفی نژاد، اکرم احدی، سارا دغلاوی، عسل چنانی، فاطمه خدیور، حسن منصوری، علیرضا رشیدی حاجیوند و عظیم آل کثیر برتر شدند.


۵۰ ورزشکار کم بینا و نابینا در دزفول در سه رشته گلبال، شطرنج و دوومیدانی در بخش آقایان و بانوان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.