کرج – سامانه ۱۳۷ در شهرهای مختلف کشور از جمله کرج با این هدف راه اندازی شده تا پل ارتباطی لازم میان شهروندان و مدیریت شهری را برقرار کند و با انعکاس کاستی ها به مدیران شهری روند حرکتی آنها را در رسیدگی به مشکلات محلات مختلف شهر افزایش دهد.

سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج، اثر گذار اما با سرعت عمل پایین

قدس آنلاین- گروه استان ها- مجتبی علی مردانی: این سامانه چند سالی است در کرج هم راه اندازی شده و علاوه بر ایجاد مرکز پاسخگویی تلفنی اپلیکیشن آن برای نصب بر روی گوشی های تلفن همراه نیز ساخته شده تا این ارتباط دوسویه شکل موثرتری به خود بگیرد.

اما به نظر می رسد این سامانه خدمات شهری برای رسیدن به نقطه ای قابل قبول و مورد رضایت شهروندان فاصله دارد و موضوع تسریع در رسیدگی به درخواست شهروندان باید به شکل جدی تری لحاظ شود.

در حال حاضر سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج به شکلی مناسب پیگیر مطالبات مردمی از طریق تماس های برقرار شده است اما به نظر می رسد زمان انجام این فرایند کمی طولانی است و بایستی فرایند انتقال درخواست شهروندان به مسئول مربوطه در سطح شهر و حصول نتیجه شکل پرششتاب تری بگیرد.

برای نمونه یکی از موارد مشکل دار در سطح شهر را که یکی از شهروندان آن را به سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج منعکس کرده بود مورد بررسی قراردادیم.

این شهروند در این ارتباط به  قدس آنلاین گفت: اواسط شهریورماه موضوع انباشت نخاله وضایعات در پیاده رو خیابان شهید مطهری کرج و اقدام نادرست یکی از صنوف در اقدام به این کار را از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع شهرداری کرج رساندم ویک کد رهگیری دریافت کردم.

وی افزود: در ادامه با تماس دوباره با سامانه ۱۳۷ واعلام کد رهگیری خود پیگیری موضوع شدم که در جواب اعلام شد به منطقه مربوطه ارجاع شده ودر حال انجام سیر اداری است. در نهایت پس از حدود ۲ ماه با حضور کارگران شهرداری و با بهره گیری از ماشین آلات لازم محل پاکسازی شد.

این شهروند تصریح کرد: در ادامه نیز اپراتور سامانه ۱۳۷ تماس مجدد گرفت و با سوال از نحوه انجام درخواست واجرای آن اعلام کرد که فرایند رسیدگی به این درخواست با توجه به اخطارهای قانونی به واحد صنفی مربوطه کمی زمان بر شده است.

با توجه به آنچه گفته شد به نظر می رسد سامانه ۱۳۷ توانسته تا حد بسیاری اعتماد مردم برای رسیدگی به مطالبات شان را جلب کند اما برای آنکه اثرگذاری این سامانه در کلانشهر کرج نمود بیشتری داشته باشد نیاز است فرایند ارجاع ورسیدگی شکل بهتری به خود بگیرد و خواسته های مردمی که بخش زیادشان به حق و درست است در بازه زمانی کوتاه تری انجام شود.

به نظر می رسد در وهله اول نظارت وپایش محلات مختلف از سوی شهرداری های مناطق ودر ادامه جدیت بیشتر در خصوص تخلفات وکاستی های موجود می تواند جایگاه شهرداری را در نزد شهروندان تقویت کند.

شهردار جدید کرج در بدو ورود خود تقویت ارتباط شهرداری با مردم را یکی از رئوس کاری خود عنوان کرده و به نظر می رسد در کنار دیدارهای مردمی و حضور در محلات مختلف سامانه ۱۳۷ هم می تواند بازویی موثر و با سرعت بالا برای انتقال مطالبات مردمی به مدیران شهری و حل آنها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.