اهواز_ شورای برگزار کننده نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهید علی جمال پور،دومین نشست هماهنگی خود را تشکیل داد.

کنگره بزرگداشت شهید «علی جمال پور» در گستره ملی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دومین نشست هماهنگی شورای برگزارکننده کنگره ملی شهید علی جمال‌پور با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این شورا، دیروز  در تالار اجتماعات این اداره کل برگزار و مصوباتی مربوط به نحوه اجرا و معرفی وظایف کمیته‌ها مقرر شد.

محمد جوروند در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه والای شهدا به بررسی زندگی شهید علی جمال‌ پور پرداخت. معرفی این شهید هنرمند و استاد فلسفه به نسل جدید را امری بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری چنین برنامه‌هایی دریغ نمی‌کند. همه ظرفیت‌ها و توان خود را در زنده نگه داشتن یاد شهدا و نشر ارزش‌های این شهیدان به کار می‌گیرد و امیدواریم که این برنامه‌ها و تلاش‌ها نجات‌بخش ما در قیامت باشند.

جوروند برنامه‌های مربوط به شهدا و موضوع شهادت را گامی بسیار مهم در پاسداشت فداکاری‌ و ایثارگری این مردان و زنان بزرگ دانست و افزود: این برنامه‌ها نقشی موثر در تحکیم فضایل اخلاقی و ارزش‌های دینی و انسانی دارند. زندگی شهدا و موضوع شهادت دارای ظرفیت‌های وسیعی است که با به کارگیری صحیح می‌تواند تاثیر شایانی در تعالی جامعه داشته باشد.

در این نشست مقررشد: این کنگره در بخش‌های مختلف هنری و ادبی همچون تئاتر، شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، تحقیق و پژوهش در گستره ملی برگزار شود تا از ظرفیت ها و توان هنرمندان کل کشور بهره گرفته شود. تبدیل نوارهای سخنرانی و دروس شهید جمال پور به لوح فشرده، تولید لوگوی موسیقایی کنگره با همکاری کمیته شعر و تولید فیلمی مستند با موضوع شهید جمال‌پور برخی از مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.