یزد - مدیر کل گمرکات استان یزدگفت: همکاری و همدلی بخش دولتی وخصوص باعث رشد صادرات و تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می شود .

همکاری بخش دولتی وخصوصی باعث تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد پیرحیاتی اظهار داشت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور و مسئول اجرای قوانین و مقررات تجاری و گمرکی به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام به ویژه اقتصاد مقاومتی و رقع مشکلات نظام گمرکی در دولت از گمرکی سنتی به گمرک الکترونیک تغییر وضعیت داده است . 

وی بهبود و تسهیل تجارت فرامرزی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی فعالیت‌های گمرکی و تجاری، تسهیل و روان‌سازی تجارت را از جمله دستاوردهای گمرک الکترونیک به ویژه سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ذکر کرد . 

پیرحیاتی با بیان این که بازاریابی از وظایف صادرکنندگان است، خاطرنشان ساخت: برنامه گمرک تسهیل و روانسازی فرآیند تجارت است به همین دلیل سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و زیرسامانه‌های آن در گمرک یزد راه‌اندازی شده و اکنون کلیه فرآیندهای مربوط به تجارت فرامرزی از قبل از ورود کالا به کشور تا پس از ترخیص کالا تحت پوشش سیستم‌های مکانیزه قرار دارد که علاوه بر کاهش زمان و هزینه‌ها  موجب شفافیت در فرآیند تجارت شده است . 

این مسئول تصریح کرد: گمرکات یزد از نظر وزنی هشتمین گمرک صادراتی کشور است و در شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان از حیث ارزش ۱۵ و از نظر وزن ۱۳ درصد رشد یافته است . 

وی افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۱ میلیون دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۳ و از حیث ارزش ۱۵ درصد رشد داشته است . 

پیرحیاتی عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه‌ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد . 

مدیر کل گمرکات استان یزد در پایان با اشاره به ۱۹ هزار و ۲۵۴ عدد اظهارنامه صادراتی گمرکات استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: عراق، افغانستان، پاکستان،  ترکیه، هلند، گرجستان و اسپانیا عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.