کرج- مدیرکل آموزش وپرورش استان البرز با اشاره به رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی در البرز گفت: این استان به احداث بیش از ۵ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

البرز نیازمند احداث بیش از ۵ هزار کلاس درس جدید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خسرو ساکی پیش از ظهرشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش استان البرز اظهار کرد:  ۳ هزار کلاس درس در استان البرز نیز نیازمند بازسازی و تعمیر است.

وی تراکم دانش‌آموزی در مدارس استان البرز را ۹ نفر بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد وگفت: این تراکم کلاس‌های درسی در سال ۹۲ به میزان  ۲۲/۵ نفر بوده که در سال جاری با رشدی قابل توجه به  ۳۰/۵ رسیده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵۵ هزار دانش آموز در استان البرز تحصیل می کنند  وعلیرغم افزایش سرانه های آموزشی به دلیل رشد میزان دانش آموز شاخص های این استان در مقایسه با میانگین کشوری تغییری نداشته است.

ساکی خاطرنشان کرد: براساس آمار اعلامی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان، البرز در سال تحصیلی ۹۲ به ۹۳ در بخش زیرساخت های آموزشی یک متر و ۵۲ سانتی مربع با میانگین کشوری فاصله داشت که این میزان هم اکنون به بیش از  یک متر و ۷۸ سانتی مربع افزایش‌یافته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرزدر ادامه گفت: سالیانه شاهد افزایش ۳۰ درصدی تحقق اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز در استان البرز هستیم وبا توجه به این شرایط مساعدت بیش‌ازپیش خیرین در خصوص ساخت مدارس ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.