بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تمام دستگاه های اجرایی مکلف به رعایت ضوابط استانداردسازی و ارتقای کیفیت هستند.

تمام دستگاه های اجرایی مکلف به استانداردسازی هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدحسین علی نیا در دومین کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد موجب ارتقای کیفیت و تولید می‌شود.

وی بر استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها نیز تاکید کرد و یادآور شد: رعایت استانداردهای لازم در بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در طرح های ساختمانی و عمرانی ضرورت دارد و دستگاه‌های ذیربط باید با جدیت از ورود مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازها جلوگیری کنند.

علی نیا افزود: امروز شرط حضور و باقی ماندن در بازار رقابت، رعایت کیفیت و استانداردسازی است که این مهم باید از سوی تولیدکنندگان مصالح و کالاهای ساختمانی و سازندگان واحدهای مسکونی و عمرانی همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل استاندارد، افزایش کیفیت و کمیت استانداردسازی، ترویج فرهنگ استاندارد در خصوص همه موارد مد نظر قرار گیرد.

وی در ارتباط با تجهیز آزمایشگاه های مرجع نیز گفت: ضمن این که تمام دستگاه های اجرایی متولی در امر استاندارد سازی باید آزمایشگاه های خود را در اختیار اداره کل استاندارد قرار بدهند، نباید در همراهی این اداره کل جهت تسریع در امور غفلت کنند.

گفتنی است، تخصیص اعتبار تجهیز آزمایشگاه های مرجع، ارائه گزارش اقدامات کنترلی و نظارت بر سطح بازار در راستای رعایت استاندارد ها و ارائه گزارش پیگیری و  نظارت بر انطباق تجهیزات تفریحی با استانداردها از اهم دستورکارهای این کارگروه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.