مشهد- تولیت آستان قدس رضوی از مساعدت ۶۰ میلیارد تومانی این آستان مقدس به روستائیان محروم و نیازمند شهرستان سرخس خبر داد.

مساعدت ۶۰ میلیاردی آستان قدس رضوی به روستائیان نیازمند سرخس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از شهرستان سرخس در این باره گفت: آستان قدس رضوی ۱۰ هزار اعتبار نامه را به اراضی موقوفاتی سرخس اعطا کرد و از مردم نیازمند این منطقه حق تقدیمی اراضی را که مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بود، دریافت نکرد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریتی، تولیت آستان قدس رضوی اختیاراتی دارد که ما بنا داریم از این اختیارات به نفع مردم محروم و نیازمند استفاده کنیم، اظهارکرد: هر زمان برای ما این امکان و ظرفیت وجود داشته است، از آن شرایط و امکانات به نفع مردم محروم استفاده کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه با بخشیدن حق تقدیمی ۶۰ میلیاردی آستان قدس رضوی مشکل تثیبت مالیکت اراضی موقوفه ۵۴ روستای محروم شهرستان سرخس حل شد، تصریح کرد: به دلیل عدم توانایی مالی مردم روستاهای سرخس، اسناد تثبت مالکیت این اراضی برای مردم این منطقه صادر نمی‌شد لذا با مساعدت آستان قدس رضوی و کارشناسی‌های صورت گرفته، این حق تقدیمی که مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیاد تومان بود بخشیده شد.

 به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، طبق قوانین موقوفات، ساکنان اراضی موقوفه باید حق تقدیمی را به آستان قدس رضوی پرداخت کنند تا اعتبارنامه‌های آن‌ها صادر شود لذا مردم روستاهای محروم سرخس به دلیل عدم توانایی مالی امکان پرداخت این مبلغ را نداشتند.

وی یکی از مأموریت‌های مهم آستان قدس رضوی بر اساس منویات مقام معظم رهبری را رسیدگی به نیزمندان و محرومان عنوان کرد و گفت: امروز به لطف حضرت رضا(ع) برای ۱۰ هزار خانواده روستایی اعتبارنامه صادر شد که با صدور آن مشکل ۵۰ هزار نفر از مردم ۵۴ روستای نیازمند و محروم این شهرستان برطرف شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش احداث مجموعه چند منظوره ورزشی در مناطق روستایی شهرستان سرخس و ایجاد مدارس امام رضا(ع) را از دیگر فعالیت‌های عام المنفعه آستان قدس رضوی در این شهرستان برشمرد و افزود: توسعه یافتگی این منطقه به حضور اساتیدی است که در این شهرستان حضور پیدا خواهند کرد لذا با در اختیار قرار دادن یکی از اراضی موقوفه این آستان مقدس، مجتمع مسکونی ۱۰۰ واحد امام رضا(ع) برای اساتید ساخته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.