وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان کمک‌هزینه اسکان موقت و دائم در روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه ۳ تا ۵ میلیون تومان است، گفت: امکان دریافت کانکس به‌جای کمک هزینه نیز وجود دارد.

پرداخت کمک‌هزینه اسکان به زلزله‌زدگان روستاهای کرمانشاه/ ۳۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران که در شهرستان ثلاث‌باباجانی برگزار شد، اظهار داشت: هشت استان برای انجام اقدامات لازم در زمینه بازسازی مناطق زلزله‌زده به‌عنوان استان‌های معین این مناطق در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی استان‌های مذکور برای اجرای برنامه بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده، عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در زلزله خسارت دیده‌اند و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برای اجرای اقدامات عمرانی درمناطق زلزله‌زده مشغول فعالیت هستند.

وی با تصریح بر اینکه تجارب بنیاد مسکن در بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از وقوع زلزله ارزشمند است و امیدواریم طی یک‌سال آینده بازسازی مناطق زلزله‌زده به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم شرایط این مناطق هر چه زودتر به حالت عادی برگردد. 

آخوندی میزان کمک‌هزینه اسکان موقت و دائم در روستاهای مناطق زلزله‌زده را به ترتیب سه و پنج میلیون تومان ذکر کرد که از روز شنبه آمادگی برای پرداخت آن وجود دارد و افزود: مالکان واحدهای زلزله‌زده همچنین می‌توانند به‌جای دریافت کمک هزینه، کانکس دریافت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.