«شکرستان» را می‌توان از مجموعه‌های موفق انیمیشن دانست که در چندسال اخیر در ایران ساخته و از تلویزیون پخش شده‌ است. جالب اینجاست که بزرگسالان بیشتر از کودکان و نوجوانان از تماشای این مجموعه لذت می‌برند.

«شکرستان» نیازمند یک بازسازی است

قدس آنلاین- «شکرستان» را می‌توان از مجموعه‌های موفق انیمیشن دانست که در چندسال اخیر در ایران ساخته و از تلویزیون پخش شده‌ است. جالب اینجاست که بزرگسالان بیشتر از کودکان و نوجوانان از تماشای این مجموعه لذت می‌برند.   این تمایل هم چند دلیل دارد؛ اول این‌که ایده اصلی داستان‌های شکرستان، داستان‌های کهن ایرانی هستند، داستان‌هایی که بزرگ‌ترها بیشتر از کودکان با آن‌ها آشنا هستند. طراحی شخصیت‌های شکرستان کاملاً بومی و ایرانی است. این طراحی در چهره، لباس و فضای شکرستان دیده می‌شود، اما مهم‌تر از همه این‌ها، انتخاب راوی و دوبلورهایی است که به‌جای شخصیت‌ها صحبت می‌کنند. راوی شکرستان، مرتضی احمدی است که مخاطبان بزرگسال دنیایی از او خاطره دارند.

سیدمسعود صفوی، تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با قدس، درباره افت کیفی برنامه گفت:  کیفیت «شکرستان» بعد از این‌که تلویزیون تصمیم گرفت این مجموعه به‌صورت عروسکی دربیاید، تا اندازه‌ای ضربه خورده است.

وی با بیان این‌که سری جدید این برنامه نتوانست مخاطبان را به‌خوبی جذب کند، اضافه کرد: با وجود این تفاصیل، دوستان زیادی در این امر زحمت کشیده‌اند، مدیریت جدید صبا پیشنهاد داده است که «شکرستان» طبق روال گذشته ساخته شود و قرار شد این برنامه در ۱۰۴ قسمت تهیه و تولید شود و انشاءالله بتواند برند خود را به‌خوبی بازسازی کند.

صفوی با بیان این‌که سری جدید، چهارمین سری تولید این برنامه است، تأکید کرد: زمانی‌که ۱۲۱ قسمت از برنامه شکرستان ساخته شد، سبقت‌های بسیار مناسبی را به نسبت به برنامه‌های دیگر پیدا کرد، اما من همیشه در برندسازی این جمله را می‌گویم که ساخت برند خیلی سخت است، اما نگهداری آن مشکل‌تر است. معمولاً زمانی‌که یک برند ساخته می‌شود، برای تداوم خود مشکلاتی را در پیش خواهد داشت، اما من امیدوارم مراقبتی که برندهای اقتصادی نسبت به حفظ برند خود دارند، در برندهای فرهنگی نیز حفظ و رعایت شود. در حال‌حاضر باید «شکرستان» خود را با قوت بازسازی کند، چون ضربه سختی دیده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.