قزوین_ مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۳۲ طرح و ایده به دبیرخانه رسیده که ۲۷ طرح مورد داوری قرار گرفته و ۱۲ طرح توانسته از تسهیلات بلاعوض استفاده کند.

۳۲ طرح و ایده به دبیرخانه بسیج علمی و پژوهشی قزوین ارسال شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابراهیم حق وردی روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین در مجتمع شهید آوینی سپاه این استان اظهارداشت: یکی از اهداف سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری حمایت مادی و معنوی از اختراعات و ابتکارات و ایده های جوانان بسیجی است که در این راستا تا سقف ۳۰ میلیون ریال کمک های بلاعوض برای ایده ها و تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای تبدیل ایده ها به محصول آزمایشگاهی و تجاری سازی پرداخت می شود.

وی افزود: در ۶ ماهه سال جاری ۳۲ طرح و ایده به دبیرخانه رسیده که ۲۷ طرح مورد داوری قرار گرفته و ۱۲ طرح توانسته از تسهیلات بلاعوض استفاده کند.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین عنوان کرد: با راه اندازی اردوهای جهادی با رویکرد علمی تلاش کرده ایم با شناسایی نخبگان در قالب گروههای تخصصی از این افراد حمایت کنیم.

حق ورودی بیان کرد: گروههای تخصصی در عرصه های علمی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سلامت، علمی وپژوهشی تیم بندی شده که با این روند زمینه اردوهای جهادی و بازدیدهای علمی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: امسال  درصددیم پایگاههای علمی بسیج را در استان راه اندازی کنیم وتقویت کارگاههای توانمندسازی برای افزایش مهارت بسیجیان مخترع از برنامه های سال جاری است که امسال ۱۵ پایگاه علمی بسیج در استان راه اندازی میشود که شش پایگاه تاکنون راه اندازی شده که به مخترعان سه تا ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داده می شود.

مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین مطرح کرد: در بخش الکترونیک هم طرح تولید تابلوهای برق هوشمند، کیسه های تخلیه ادرار بیماران سالمند، مورد حمایت قرار گرفته و به تجاری سازی رسیده است.

حق ورودی اضافه کرد: برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی تقدیر از مبتکران و پنجمین جشنواره جهادگران علم و نوآوران استان قزوین در سالن شهید حسن پور  و تقدیر از ۱۰ مخترع برتر تاکنون اجرا شده است.

وی یادآورشد: در این سازمان آمادگی کامل برای حمایت از مخترعان و مبتکران را با مشارکت تمام نهادها، سازمانها و مراکز دانشگاهی و صنعتی داریم تا گامی در راستای اعتلای علمی و فنآوری استان قزوین برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.