رشت- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز در زمین های نسقی بر اساس قوانین جاری خبر داد.

هرگونه ساخت وساز درزمین های «نسقی» ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان ، علی خاوری در جلسه پیرامون اراضی منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود افزود: بر اساس قوانین جاری هرگونه ساخت و ساز در زمین های نسقی ممنوع است ، اگرچه قانونگذار برای ساخت و سازهای قبلی جهت دریافت حق انشعاب تاسیساتی تعیین تکلیف کرده ولی بعد از ابلاغ بخشنامه همه دستگاه های اجرائی و عوامل درگیر موظف اند طبق قانون عمل کنند.

وی ادامه داد: صدور هرگونه پروانه جهت ساخت و ساز در این اراضی توسط شهرداری ها تا تعیین تکلیف نهایی آنها ممنوع و مشمول پیگرد است.

خاوری با بیان اینکه یکی از وظایف راه و شهرسازی در استان ها تهیه طرح جامع برای هریک از شهرها با توجه به ضوابط و استانداردهای مصوب و تعیین ضوابط و استانداردها برای تهیه نقشه های هادی و اعلام آن به وزارت کشور می باشد افزود : بعد از تهیه طرح های هادی و جامع اگر اراضی داخل محدوده باشد اراضی ملی است و منابع طبیعی موظف است اسناد آنرا انتقال دهد.

وی تصریح کرد : بعد از تبدیل شدن چاف و چمخاله به شهر از سال ۸۹ تاکنون، ۵۴۸ هکتار اراضی این منطقه را براساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری به مالکیت دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن درآوردیم و ۱۲۰ هکتار دیگر جهت اخذ سند در دست اقدام می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت : پیش طرحی برای طرح های هادی چاف وچمخاله آماده شده و پس از تدقیق و تصویب آن در استان این آمادگی را داریم جهت تصویب به شورایعالی شهرسازی و معماری بفرستیم.

وی خاطرنشان کرد : قسمتی از اراضی بعد از انتقال سند از منابع طبیعی مورد تصرف مردم قرارگرفته و قرار شد در یک تصمیم ملی برای کل کشور ، اراضی تصرف شده تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.