یزد - مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد گفت: با اقدامات انجام شده در استان و کاهش ۱۱.۸ درصدی مجروحین تصادفات رانندگی، یزد رتبه اول کشوری را در کاهش تصادف کسب کرده است.

استان یزد رتبه اول کشوری را در کاهش تصادف کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا خادمی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی،‌ اظهار داشت: از اعتبارات استان کد ردیف‌های درآمد هزینه است که خود این مورد شامل سه کد ۶۳، ۶۴ و۶۵ می‌شود و برای نمونه در قانون بودجه امسال ۳۴۷ میلیارد تومان کل کشور برای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دارد که از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است.

وی افزود: همچنین در قانون بودجه ۵۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، یک ۳۴۷ میلیارد تومان هم برای نیروی انتظامی که تمام آن توسط سازمان شهرداری‌ها و سازمان حمل ونقل جاده‌ای تملک می‌شود تعیین شده که از این میران ۱۱۷ میلیارد توسط پلیس تملک و مابقی هزینه‌ای است .

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل وترافیک استانداری گفت: سال گذشته پولی که به استان داده شد از محل ردیفی که اعلام شد، ۱۱.۲ درصد میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد اما آن چیزی که تخصیص داده شد سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان تخصیص اعتباری بود که سهم یزد شد .

این مسئول تصریح کرد: هر برگ جریمه‌ای که صادر می‌شود درون شهرها ۶۰ درصد برای شهرداری‌های آن استان و ۴۰ درصد در موارد دیگر هزینه می‌شود که ۲۰ درصد این چهل درصد برای راهنمایی رانندگی، درصدی به صندوق بیمه و بقیه آن تفکیک در محل‌های مختلف است .

وی در ادامه با اشاره به هزینه کرد این مبالغ خاطرنشان ساخت: از سه میلیارد و۴۹۰ میلیون تومان که تخصیص یافت و از این سهم ۶۰ درصد، هفتاد درصد آن در شهرها هزینه می‌شود و ۳۰ درصد در روستاها و ۴۷ درصد کل درآمد سال گذشته به شهر یزد تخصیص داده شد .

خادمی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۹۵ چیزی در حدود ۱۶۶۱ نفر در جاده ها فوت کردند اما خوشبختانه از زمان اجرای کنترل با دوربین ها واقداماتی در راستای اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، حضور پلیس و موارد آموزشی شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی بودیم و این اقدامات باعث کاهش تلفات و مجروحین بود که با ۱۱.۸ درصد کاهش مجروحین تصادفات رانندگی اول کشور شدیم .

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل وترافیک استانداری با اشاره به کاهش تصادفات در هفت ماهه امسال اظهار امیدواری کرد با آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در رانندگی حادثه‌ای را شاهد نباشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.