گیلان-استاندار گیلان گفت: هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد و تنها در بحث گردشگری با سرمایه گذاری­های خرد و ایجاد اقامتهای بوم گردی می­توان در آمد زیادی کسب کرد.

هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی سالاری در کار گروه بوم گردی استان گیلان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در گیلان در حال رخ دادن است اظهار کرد: در چند ماه آینده راه آهن به رشت وصل می­شود و  ورود قطار به گیلان می­تواند سبب افزایش ورود مسافران و گردشگران به این استان شود زیرا راه آهن گیلان را سهل الوصول می­کند.

وی ادامه داد: اگر ما در گیلان مکان های اقامتی مناسب نداشته باشیم مسافران تمایل بیشتری به ویلا سازی خواهند داشت و بر این اساس طبیعت زیبای گیلان آسیب می بیند و بر این اساس ما باید فضاهای اقامتی مناسب را برای گردشگران فراهم کنیم تا شاهد ساخت و ساز بی رویه ویلا توسط مسافران و گردشگران در این استان همچون استانهای همجوار نباشیم.

سالاری اضافه کرد:منطقه آزاد و راه آهن دو مزیت اصلی گیلان محسوب می­شوند  و به زودی با ورود راه آهن شاهد تحولی عظیم در بحث گردشگری گیلان خواهیم بود و وجود جاذبه های طبیعی متنوع در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها می­تواند در جذب توریست و گردشگر بسیار اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: برخی از روستاهای گیلان ساحلی و برخی کوهستانی هستند و همچنین وجود ابنیه های تاریخی در مناطق مختلف استان جاذبه های بسیاری برای مسافران فراهم کرده است و براین اساس ایجاد اقامتهای بومی راهی مناسب برای اقامت مسافران محسوب می­شود و ما می توانیم با ارائه فرهنگ بومی گیلان به مسافران و گردشگران فرهنگ گیلان را به کل دنیا صادر کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: ما باید مدیریت درستی در بحث گردشگری داشته و نباید نگران این باشیم که با ایجاد اقامتگاهای بوم گردی هتل های گیلان تعطیل می­شوند زیرا مسافرانی که به گیلان سفر می­کنند قطعا خواسته های متفاوتی را در زمینه محل اقامت خود دارند برخی هتل و بعضی هم اقامتگاه های بومی را برای محل اسکان خود انتخاب می­کنند.

سالاری با اشاره به اینکه هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد افزود: در بحث گردشگری با سرمایه گذاری های خرد و ایجاد اقامتهای بوم گردی می ­توان در آمد زیادی کسب کرد زیرا استان گیلان دارای ظرفیت های سرمایه گذاری فراوانی است اما هیچ کدام به اندازه گردشگری زود بازده نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:ما باید گیلان را به درستی به کشور بشناسانیم و باید به سمتی برویم که تقاضا ها را به سمت گیلان هدایت کنیم و همچنین لازم است با ورود راه آهن که در فاز اول قطار باری به گیلان می­آید در گام بعدی به دنبال مذاکره با شرکتهایی باشیم که بتوانند علاوه بر واگن های معمولی نسبت به راه اندازی واگن های vip اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.