قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: چشم انداز پژوهشی حوزه‌های علمیه درخشان است.

چشم انداز پژوهشی حوزه‌های علمیه درخشان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آیین اختتامیه ظهر امروز چهارشنبه جشنواره علامه حلی (ره) که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به حمدالله با تلاش‌هایی که صورت گرفته شاهدیم تحقیق و پژوهش بیش از گذشته در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گرفته است و این روند آینده درخشانی را در حوزه تحقیق و پژوهش پیش روی حوزه های علمیه قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که برخی از کشورهای غربی در حوزه‌های مختلف علمی به دست آورده‌اند، به خاطر بهره‌مندی از علوم اسلامی است، زیرا مسلمانان و کشورهای اسلامی در دوره‌هایی پیشرفت عظیم علمی داشتند و سرآمد عصر خود محسوب می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح آیات قرآن و روایات در اهمیت کسب علم، دانش، تعقل و تفکر پرداخت و تأکید کرد: پیشرفت‌های علمی مسلمانان در عصرهای گذشته به خاطر توجه به آیات قرآن و روایات به دست آمد و اگر امروز هم ما به این امر مهم توجه داشته باشیم، به نتایج و جایگاه مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

عابدینی خاطرنشان کرد: همانطور که قرآن کسانی که در مسیر تفکر، تعقل و اندیشه قرار می‌گیرند را تشویق می‌کند، کسانی که در این مسیر قرار نمی‌گیرند را نیز مؤاخذه کرده است چرا که تفکر و تعقل در آیات الهی نجات دهنده بشر خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، افزود: آن‌هایی که بدون تفکر و تعقل، دین و قرآن را پذیرفته‌ و آن‌هایی که با تفکر و تعقل، دین خدا را می‌پذیرند و اینگونه باور دارند که خداوند و آیات الهی حق است و در نهایت جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارند.

امام جمعه شهر قزوین در پایان به اهمیت برکت در کارها اشاره و تأکید کرد: موضوع برکت اختصاصی دین و مذهب ما است و در هیچ جای دنیا به این موضوع توجه نشده است و اگر در کارهای پژوهشی و علمی به آن توجه نکنیم همان راه دیگران را رفته‌ایم.

عابدینی به اهمیت برکت در نظام دینی اشاره و اضافه کرد: کتبی نظیر «جواهر»، «مفاتیح‌الجنان» و آثار علامه طباطبایی و علامه مجلسی به خاطر توجه به اهمیت برکت و زمینه‌هایی که یک کار را صاحب برکت می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در دین پیدا کردند که همچنان هم به عنوان منابع عظیم دینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.