وزیر دفاع روسیه که به قاهره سفر کرده است امروز با رئیس جمهور مصر دیدار کرد و موضوعاتی چون مقابله با تروریسم و همکاری نظامی میان قاهره و مسکو را مورد رایزنی قرار داد.

«سرگئی شویگو» با «عبدالفتاح السیسی» در قاهره دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرده است.

بر اساس این خبر وزیر خارجه روسیه و رئیس جمهور مصر، ساز و کار تقویت همکاری های نظامی میان دو کشور را مورد بررسی قرار داده اند و در این دیدار توافق شده تا همکاری های میان مسکو و قاهره در زمینه نظامی تقویت شود و ادامه پیدا کند.

موضوعاتی چون مقابله با انتشار خطر تروریسم و افراط گرایی و اهمیت همکاری بین المللی برای مقابله با تروریسم نیز در این دیدار مورد بحث و گفتگو است و قرار شده تا دو کشور در زمینه پرونده هایی که برای هردو کشور در سطح منطقه اهمیت دارد، همکاری و مشورت را ادامه دهند.

وزیر دفاع روسیه هم تأکید کرده که مسکو همواره در زمینه مقابله با تروریسم در کنار قاهره است و روسیه برای همکاری و مشورت با مصر در مقابله با چالش های امنیتی که امنیت و ثبات خاورمیانه را برهم می زند، اهمیت ویژه قائل است.

شویگو صبح امروز چهارشنبه وارد قاهره شد و پیش از دیدار با رئیس جمهور مصر با شماری از مسئولان مصری دیدار و گفتگو کرده بود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.