کرمان - مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان گفت: شورای راهبردی زنان با ۶ محور در استان کرمان تشکیل شده تا مسائل، مشکلات و برنامه های ویژه بانوان در آن بررسی شود.

 تشکیل شورای راهبردی زنان با ۶ محور در استان کرمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جمعی از بانوان فرهیخته ی استان با مجمع نمایندگان استان درباره ی مشکلات و مسائل زنان استان کرمان گفت و گو کردند.

در این جلسه خانم فاطمه السادات حسینی، مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان بر بیمه ی زنان خانه دار تاکید کرد تا بنیان خانواده و امنیت زنان خانه دار تحکیم یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، گفت: تاکنون اطلاعات پنج هزار زن فرهیخته از جمله اساتید دانشگاه، نویسندگان و هنرمندان در بانک اطلاعات زنان استان کرمان ثبت شده است.

وی همچنین از تشکیل شورای راهبردی زنان با ۶ محور در استان کرمان خبر داد تا مسائل و مشکلات و برنامه های ویژه بانوان در آن بررسی شود.

خانم حسینی افزود: در ابتدای کار در حوزه زنان نیاز به ساختارسازی داشتیم و برای برنامه ریزی نیازمند نقشه راه برای رسیدن به شرایط مطلوب بودیم که در اولین قدم این اقدام انجام شد.

وی عنوان کرد: یکی از آسیب های جدی زنان ما در حوزه مسائل اقتصادی بود که با فعالیت های بانوان استان کرمان، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی را در این استان داشته ایم و این امر با نگاه ویژه استاندار کرمان به حوزه کارآفرینی زنان محقق شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به تشکیل شورای راهبردی زنان استان کرمان، گفت: وضعیت خانواده در حال حاضر وضعیت خوبی نیست و مشکلات عاطفی زیادی را می بینیم و جدایی والدین از یکدیگر یک زنگ خطر است.

وی امنیت شغلی زنان، نبود پایگاهای امنیتی ویژه زنانی که در خانواده مشکل دارند و عدم توازن تحصیلی دختران و پسران و مشکلات قضایی بانوان استان کرمان را از جمله این مشکلات دانست.

حسینی  به تدوین مجلس مشورتی بانوان استان کرمان اشاره و بیان کرد: این مجلس با حضور ۲۰ صنف به صورت ادغام شده، شکل گرفته و هدف این بوده که برنامه ها به صورت یکپارچه و منسجم برنامه ریزی شود و همه برنامه های بانوان زیر یک چتر قرار گیرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری با بیان اینکه مطالبات حقوقی بانوان و  تحکیم و تعالی جایگاه زن و خانواده را در مجلس مشورتی بانوان دنبال می کنیم، گفت: این مجمع مشورتی در سفر خانم ابتکار به استان کرمان آغاز به کار خواهد کرد.حسینی گفت: با تغییرات ایجاد شده در جامعه، توقع این است که جامعه زنان مطابق با موازین فکری، عقلی، دینی و با توجه به فقه پویای شیعه به روز شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش به جایگاه زنان نیاز به همت قضات، دولت مردان، فقها و مسئولان دارد تا تغییر نگاه نسبت به جایگاه زنان ایجاد شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به افزایش طلاق در جامعه، تاکید کرد: آیا ما برنامه ای برای کاهش و پیشگیری از طلاق داریم، آیا آموزش های بعد از طلاق را داریم و سایر مسائل را مد نظر داریم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جامعه ما این است که زنانی داریم که با مردان افاغنه ازدواج کرده اند و فرزندان آنها مجهول الهویه هستند.

حسینی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان داریم و متاسفانه بیشترین آسیب برای دختران است، گفت: فقدان قانون برای مبارزه با خشونت علیه زنان در فضای خصوصی خانواده را داریم.

وی گفت: فقدان یک پایگاه امنیتی مناسب برای زنان مطلقه و زنان آسیب دیده از اعتیاد همسر را داریم و باید جایگاهی برای این بانوان ایجاد شود.

وی اظهار کرد: بانوان خانه داری هستند که بدون هیچ حقوق و مزایایی به خانواده خود خدمت می کنند اما ما بیمه زنان خانه دار را نداریم.

حسینی تاکید کرد: با بیمه زنان خانوار در حقیقت تحکیم بنیان خانواده رخ داده و هم اشتیاق به فعالیت و اشتغال بیرون از منزل برای بانوان کاهش می یابد.مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عدم توازن در تحصیلات دانشگاهی و نبود توازن در رشته های تحصیلی دختران و پسران را از دیگر مشکلات جامعه زنان استان کرمان دانست.

وی با بیان اینکه ساختارهای لازم را برای تعادل شغلی و خانوادگی زنان نداریم، عنوان کرد: بالغ بر ۵۰ مصوبه در حوزه مسائل بانوان در شورای فرهنگی داشته ایم که باید به اجرای آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.

حسینی افزود: ما امنیت شغلی را برای بانوان فعال درادارات نیاز داریم و برای حفظ و صیانت جایگاه انسان و زن قوانین زیادی داریم که شاید آنها را نادیده می گیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: برای موفقیت درحوزه اقتصادی باید به اشتغال دانش بنیان بانوان توجه لازم را داشته باشیم.

وی به فقدان مکان های مناسب برای تفریح و نشاط بانوان اشاره و بیان کرد: نیاز داریم که آموزش ها و مهارت های زندگی و خانواده از دوران کودکی از خانواده آغاز شود و در همه مراحل تحصیل دانش آموزان تحکیم یابد.

در ادامه این جلسه ۵ بانوی فرهیخته به نمایندگی از همه بانوان استان درباره مشکلات قضایی و قوانین حوزه زنان، مشکلات سمنها، کار آفرینی و اشتغال، بهداشت و سلامت کارمندان دولت صحبت کردند.

مشکلات حوزه بانوان باید در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مشکلات حوزه بانوان و درخواست های این قشر از جامعه در حوزه های مختلف باید در سطح ملی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

حسین امیری افزود: مشکلات بانوان از سراسر کشور باید توسط ادارات کل امور بانوان استانداری ها به معاونت مربوطه در ریاست جمهوری اطلاع رسانی و در مجلس مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اسناد بالادستی بسیاری از مواردی که مورد نظر جامعه زنان استان و کشور بوده، مورد توجه قرار گرفته است.

نشست مشترک بانوان نخبه استان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد برگزاری نشست مشترک بانوان نخبه استان با فراکسیون بانوان مجلس را مطرح کرد.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر با سود ۶ درصد پیش بینی و فرصتی برای توسعه اقتصادی خانوارها ایجاد شده است و با حل مشکلات اقتصادی، بسیاری از مشکلات خانواده ها حل می شود.

وی تاکید کرد: یکی از ماموریت های کمیسیون اقتصادی مجلس این است که پیش نویس قانون نظام جامع اقتصاد دانش بنیان را نهایی کند که تمام مشکلات شرکت های دانش بنیان در آن دیده شده است.

در این جلسه مقرر شد با تایید رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و دیگر نماینده های حاضر گروهی از بانوان با بانوان فراکسیون مجلس در جلسه ای این مشکلات را مطرح کنند و یکی ازجلسات شورای اداری استان کرمان نیز به بررسی مشکلات بانوان اختصاص یافته و برخی از مسایل در اسناد بالا دستی بررسی و به نهادهای مرتبط منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.