وزیر اطلاعات گفت: ما خود را مستقیماً تحت امر ولایت‌فقیه می‌دانیم و از جریانات سیاسی به دور هستیم.

وزیر اطلاعات: در وزارت اطلاعات از ‌جریانات سیاسی به دور هستیم؛ خود را مستقیماً تحت امر ولایت‌فقیه می‌دانیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمود علوی ظهر امروز در مراسم تجلیل از نقش شامخ روحانیت و یاران امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: بر اساس این روایت نقش علما، مرزبانی از مرزهای عقیدتی مردم و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) برای جلوگیری از سلطه شیطان بر شیعیان است.

وی نقش علما در حفظ و حراست از کیان تشیع و دین مبین اسلام را بسیار مهم و انکارناپذیر ارزیابی کرد و گفت: رونمایی از کتاب فعالیت‌های مبارزاتی آیت الله نوری همدانی خود گواه بر نقش بی‌بدیل علما و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی است.

وزیر اطلاعات با اشاره به دسیسه‌ها و کید دشمنان برای ریشه‌کنی مذهب تشیع ابراز کرد: مجاهدت‌های ائمه(ع) و علمای مذهب تشیع سبب استواری این مکتب شده و با ایستادگی آن‌ها در برابر زورگویان این مکتب پابرجا مانده است.

علوی رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های بزرگان دین در انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به برکت این مجاهدت‌ها، توانسته‌ایم در برابر قدرت‌های داخلی و خارجی از حقوق ملت دفاع کنیم و ثمره این تلاش‌ها میراث گران بهایی است که علما برجای گذاشته‌اند  و در عرصه‌های مختلف علمی به موفقیت‌های بی‌نظیری دست‌یافته‌اند.

وی با اشاره به شخصیت بی‌نظیر امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم پهلوی عنوان کرد: نقش‌آفرینی این شخصیت بی‌نظیر تاریخ و شاگردان ایشان سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و اسناد ساواک خود نشان‌دهنده این دلاوری‌ها و نقش‌آفرینی‌ها است و باید این اسناد در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر اطلاعات بابیان اینکه وزارت اطلاعات در انتشار این اسناد گزینشی عمل‌ نمی‌کند، تصریح کرد: ما خود را مستقیماً تحت امر ولایت‌فقیه می‌دانیم و از جریانات سیاسی به دور هستیم، و فراجناحی عمل کردن یکی از ویژگی‌های وزارت اطلاعات است.

علوی با اشاره به شخصیت بی‌نظیر آیت الله نوری همدانی گفت: مبارزات ایشان در راه پیروزی انقلاب اسلامی در پیش از انقلاب به‌ویژه در موضوع ۱۹ دی بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سخنرانی تأثیرگذاری در این روز برای مردم داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله نوری همدانی در راه مبارزه با رژیم پهلوی سختی‌های بسیاری کشیده‌اند اما این اذیت و آزارها بر روحیه مبارزاتی ایشان تأثیری نداشته و حمایت‌های ایشان از رهبری امام راحل و امروز نیز از رهبری مقام معظم رهبری گواه این مدعی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.