رئیس دانشکده گفتمان انقلاب اسلامی ‌با اشاره به تغییر پارادایم در حوزه دانشگاهی از فعالیت عوامل پروژه نفوذی «پُل» در دانشگاه‌های بزرگ ایران پرده برداشت.

پرده‌برداری از پروژه نفوذی «پُل» در دانشگاه‌ها
قدس آنلاین- دکتر ناصر فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما توضیح داد: پروژه «پُل» از سال‌ها پیش در کشورمان اجرا می‌شود و رابط‌های آن‌ها همچنان در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.
او درباره نام‌گذاری این پروژه نفوذی به نام «پُل» می‌گوید: یک‌سری مجامع علمی ‌هستند که نقش پُل را بین دانشگاه‌های ما و دانشگاه‌های غرب ایفا می‌کنند؛ یعنی دانشجویان ما را به اسم این‌که مقاله خوبی دارد یا پژوهشگر خوبی است به دانشگاه‌های غرب می‌فرستند و مزیت‌هایی برایشان ایجاد می‌کنند و آن‌ها را تشویق می‌کنند که به غرب بروند، یعنی هم سرمایه انسانی ما را برده‌اند و هم این‌که کسانی‌که استحاله شده‌اند را با فرهنگ جدید به کشور برمی‌گردانند و به مسند می‌نشانند.
به‌گفته فخاری، این پروژه ادامه دارد و نمایندگان آن که در دانشگاه تهران، صنعتی‌شریف و دانشگاه‌های دیگر فعالیت می‌کنند، چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند و دارند کارشان را انجام می‌دهند.
به باور او، این پروژه بسیار رو بازی می‌کند و بسیار قوی عمل می‌کند و حداقل دو دهه است که در دانشگاه‌های بزرگ ایران انجام می‌شود و مشخصاً ازطرف آمریکا هدایت می‌شود.
رئیس دانشکده گفتمان انقلاب اسلامی ‌می‌گوید: پروژه «پُل» در اولین بخش به‌دنبال جذب دانشجوی نخبه ایرانی در دانشگاه‌های غرب است. دومین بخش این است که کسانی‌که در آنجا تربیت شده و استحاله فکری شده‌اند و ازنظر علمی ‌هم در سطح بالایی نیستند، به کشور برمی‌گرداند ولی آن‌ها که می‌توانند در مرزهای علم حرکت کنند را نگه می‌دارد.
فخاری توضیح می‌دهد: کسانی‌که نتوانستند در مرزهای علم حرکت کنند و فقط استحاله فکری شده‌اند به کشور برمی‌گردند و با سابقه تحصیل در غرب، دارای سوابق توجیه‌پذیری هستند که مسئولیت‌ها را در کشور برعهده می‌گیرند.
او بیان این‌که بخشی از ضربه ما به‌خاطر پروژه پُل است و آقایانی که با سابقه تحصیل در غرب به کشور بازگشته‌اند، کارها را به‌دست می‌گیرند خاطرنشان می‌کند: بسیاری از استادان و رؤسای دانشگاه‌ها تحصیلکرده غرب هستند و این تفکر غالب شکل گرفته که فارغ‌التحصیل بودن از دانشگاه‌های خارج، یک امتیاز محسوب می‌شود، درحالی‌که آن‌ها می‌خواهند تغییر پارادایم در کشور شکل بگیرد.
وی معتقد است: این‌که به کسانی‌که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند طوری نگاه می‌شود که گویی علامه دهر هستند، به‌دلیل عدم خودباوری داخلی است.
فخاری یادآور می‌شود: رهبر معظم انقلاب دو سال پیش در دیدار با استادان و رؤسای دانشگاه‌ها گفتند عناصری که غرب را ترویج می‌کنند و به دانشجویان می‌گویند اینجا چیزی نیست و هرچه هست در غرب است، آن استادی که چنین چیزی را ترویج می‌کند دارد خیانت می‌کند. او خودش حقیر است که کشور را حقیر می‌داند و به دانشجو توصیه می‌کند که اگر می‌خواهی کسی بشوی باید به غرب بروی. به همین دلیل رهبری تذکر می‌دهند که اگر رفتی در غرب تحصیل کردی و آن را مزیت دانستی، به‌خاطر نداشتن هویت ایرانی اسلامی ‌است.
منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.