۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 577075

یزد- مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۹۰۰ ترازو، توسط کارشناسان آزمایشگاه های همکار اداره کل آزمون شده است.

۹۰۰ ترازو در یزد آزمون شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی که در حضور خبرنگاران یزد، برکار آزمون ترازوها نظارت داشت، اظهار داشت: طبق ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاسها ووسایل سنجش، کلیه اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری در سراسر کشو، که مورد استفاده دستگاههای دولتی و یا غیر دولتی و کارخانجات وسایر مراکز تجاری قرار می گیرد، بایستی در فواصل زمانی معینی مورد آزمایش و کالیبره کردن واقع شوند، که این کنترل و آزمایش در اصطلاح استاندارد آزمون دوره ای نامیده می شود.

وی گفت: البته لازم به ذکر است که، طبق ماده ۱۵ ضوابط اجرایی مذکو، این آزمون حداقل سالی یک بار انجام می شود ولی در بعضی از موارد نسبت به وضعیت وسایل سنجش ممکن است در هر دو سال یک بار و یا با فاصله زمانی بیشتری طبق نظر سازمان استاندارد انجام شود.

ماجدی افزود: طبق ماده ۲۱ ضوابط اجرایی ومقررات اوزان ومقیاسها ووسایل سنجش (موضوع بند۷ ماده ۲۰) پرداخت هزینه آزمایش وعلامت گذاری اوزان ومقیاسها و وسایل سنجش اعم از آزمایش اولیه ویا دوره ای براساس تعرفه مصوب، برعهده صاحبان و مالکان آنها می باشد، که مسئولیت پذیری، تدین و تعهد هم استانی های عزیز، در ادامه این راه، بسیار مایه دلگرمی کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد بوده وهست.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: درجهت بسترسازی و اجرای استانداردهای حوزه اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها در استان آمادگی کامل داریم و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم نمود، ضمن این‌که با اتاق اصناف استان هم کاملاً هماهنگ هستیم.

وی افزود: آزمایشگاه های همکار این حوزه، بازو و موتور محرکه اصلی گسترش استاندارد می باشند و مسئولین استاندارد استان، از آنها حمایت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.