یزد - نقاش یزدی اثر هنری خود با عنوان «سردار» را به روح شهید مدافع حرم محسن حججی تقدیم کرد.

تقدیم اثر هنرمند یزدی در نجف به شهید حججی

به گزارش قدس آنلاین، حسین دشتی اردکانی کارشناس ارشد نقاشی‌ که به منظور شرکت در کارگاه نقاشی اربعینی به کربلا سفر کرده بود، تابلو نقاشی خود با عنوان «سردار» را به روح بلندمرتبه شهید مظلوم مدافع حرم محسن حججی تقدیم کرد.

وی در خصوص تازه‌ترین اثرش گفت: این تابلو با تکنیک ترکیب مواد و به شیوه نمادگرا در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر بر روی بوم خلق شده و در این اثر کلاه خودی که نمادی از قیام عاشورا است با کلام امام حسین (ع) که فرمودند: «ان کان دین محمد (ص) لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی» و همچنین شعری با این مضمون که «اگر سر به سر تن به کشتن دهیم، از آن به که دین را به دشمن دهیم» به تصویر کشیده شده و نشان دهنده این است که دفاع، مقاومت و پایداری در برابر استکبار و جبهه ظلم و نفاق همچنان ادامه دارد.

دشتی اردکانی اظهارداشت: از دو ماه پیش که برنامه سفر عتبات عالیات مطرح شد به این فکر افتادم که در مورد شهید حججی اثری خلق کنم تا این که در این سفر ایده اولیه اثر در ذهنم شکل گرفت و در کارگاه نقاشی که در دانشگاه اسلامی نجف برگزار گردید با تلفیق تصویر و شعر، اثر «سردار» تولید شد که این اثر ناچیز را به روح شهید محسن حججی تقدیم کردم.

وی با بیان این که این تابلو به همراه سایر آثار خلق شده در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی «لقاء الحسین » با حضور شخصیت‌های علمی و هنری از ایران، عراق و برخی کشورهای اسلامی در دانشگاه نجف رونمایی شد، این آثار هم اکنون در محل این دانشگاه به نمایش گذاشته شده است.

این کارشناس هنرهای تجسمی با اشاره به حضور حسین شیخ علیشاهی، سیدعلی چیتی، حمیدرضا قوی‌پنجه و علی‌اکبر شریفی دیگر نقاشان یزدی در این کارگاه افزود: هر چند آثاری که ما خلق کردیم در مقایسه با مجاهدت‌، جانفشانی‌ و رشادت‌های مدافعان حریم اسلام و انقلاب بسیار ناچیز و اندک است اما با این کار خواستیم در حد توان و بضاعت خود زیبایی‌های مسیر عشق و دلدادگی در راه سیدالشهدا و در اربعین حسینی را از دریچه هنر به تصویر بکشیم.

دشتی، این سفر را اتفاقی ارزشمند و تجربه خوبی برای هنرمندان یزدی دانست و گفت: در این گونه کارگاه‌ها آثار معنوی و شگفت انگیزی خلق می‌شود که شاید در حالت عادی اتفاق نیفتد.

حسین دشتی اردکانی مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ از هنرستان هنرهای تجسمی یزد آغاز کرده و تاکنون علاوه بر حضور و درخشش در جشنواره‌های مختلف در نمایشگاه‌های متعدد نقاشی گروهی و انفرادی نیز شرکت کرده است.

گفتنی است: چهارمین کنگره «عهد مع الحسین» و سومین کنگره «لقاء الحسین » با عنوان «مقصد شناسی جریان اربعینی» به همت مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) با مشارکت جمعی از دانشگاه‌ها و مؤسسات ایرانی و دانشگاه‌های اسلامی نجف و کوفه و کارگاه نقاشی این کنگره نیز با همکاری حوزه هنری استان یزد در جوار مسجد کوفه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.