بجنورد- رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی گفت: یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی در مدارس خاص استان، تحصیل می کنند و دو هزار دانش آموز دیگر نیزبه صورت تلفیقی در مدارس عادی استان در حال تحصیل بوده که آنان نیز نیازمند دریافت کمک های مورد همانند عینک و سمعک هستند

۱۲۰۰ دانش آموز استثنایی در مدارس خاص خراسان‌شمالی تحصیل می کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، علی متقیان اظهارکرد: نیازهای دانش آموزان استثنایی کاملا به روز از طریق این سازمان پیگیری می‌شود که به جهت پاسخگویی سریع تر نیازمند مشارکت خیرین در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته از طریق خیران تعداد ۵۰ سمعک به ارزش ریالی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۱۵ عدد ویلچر به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال برای دانش آموزان استثنایی استان خریداری و بین آنان توزیع شده است.

متقیان با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سطح استان مشکلاتی بسیاری دارند، افزود: با توجه به اینکه این دانش آموزان به لحاظ اقتصادی نیازمند کمک هستند بنابراین انتظار داریم خیرین بیش از پیش به دنیای این دانش آموزان ورود یابند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان استثنایی بیشتر نیازمند رعایت عدالت اجتماعی هستند، افزود: با توجه به شعار روز جهانی معلولان (حرکت به سوی جامعه پایدار و انعطاف پذیر برای همه)، این در حالیست که باید جامعه برای حضور همه افراد معلول آمادگی لازم را داشته و ایجاد کند.

متقیان با بیان اینکه باید نگاه تبعیض گرایانه به انسان گرایانه نسبت به معلولان تغییر کند، گفت: معلولیت به واسطه محدودیت در جامعه ایجاد می شود که باید این محدودیت ها در جامعه از سوی متولیان امر مرتفع شود.

وی یادآورشد: مشکل معلولیت فقط مربوط به خانواده نیست بلکه همه ارگان ها و امکانات برای کمک به آنان باید در جامعه بسیج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.