رشتخوار -عضو انجمن صنفی کشاورزان رشتخوار از عدم پرداخت باقی مانده پول کشاورزان جو کار رشتخوار که از خرداد ماه محصول تولیدی خود را تحویل دولت داده ند، انتقاد کرد و خواهان پرداخت آن شد.

کشاورزان جو کار رشتخوار به پرداخت نشدن باقی مانده طلبشان اعتراض دارند

سید حسن حسینی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: کشاورزان در سال جاری بیش از ۷ هزار تن جو بصورت خرید تضمینی با قیمت یک هزار و۳۰ تومان تحویل دولت دادند که مبلغی از پول جو هنوز به کشاورزان پرداخت  نشده و در عوض دولت همان جو خریداری شده آنان را  با مبلغ  یک هزارو ۱۵۰ تومان به کشاورز اکنون تحویل می دهد.

وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از کشاورزان گفت:هنوز دولت به جو کاران این شهرستان بدهکار است چرا جو تحویل خود کشاورزان را مجدد به گرانتر به دست کشاورزان می دهد این واقعا حمایت از کشاورز نیست.

 وی همچنین از دولت برای  نرسیدن وام های شناور کشاورزی و دامداری به شهرستان رشتخوار انتقاد کرد و گفت:وام های شناور دامداری و کشاورزی هنوز به بانک های رشتخوار نرسیده تمام شد و مسئولان پاسخ گوی مراجعین نیست.

به گفته وی کشاورزان این شهرستان در سال جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم و ۴ تن زعفران  خشک مازاد بر تولید خود را تحویل دولت داده اند که هنوز از این دو محصول هم از دولت طلب دارند.

رشتخوارخراسان رضوی  سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تحویل باز ارهای مصرف می دهد که بیش از ده هزار بهره بردار کشاورزی و ۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.