۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 578023

افشاگری نشریه فارین پالیسی درباره کشف یک قطعه آمریکایی از موشکی که از سوی نیروهای یمنی به فرودگاه ملک خالد ریاض شلیک شد و جلوگیری از انتشار این خبر با فشار دولت آمریکا بر سازمان ملل، بخش دیگری از پازل توطئه عربستان و آمریکا را برای فضا سازی علیه جمهوری اسلامی ایران با طرح این ادعا که موشک مورد اشاره از سوی ایران به حوثی‌ها داده شده را نمایان کرد.

کشفی که توطئه واشنگتن و ریاض را افشا کرد

قدس آنلاین- افشاگری نشریه فارین پالیسی درباره کشف یک قطعه آمریکایی از موشکی که از سوی نیروهای یمنی به فرودگاه ملک خالد ریاض شلیک شد و جلوگیری از انتشار این خبر با فشار دولت آمریکا بر سازمان ملل، بخش دیگری از پازل توطئه عربستان و آمریکا را برای فضا سازی علیه جمهوری اسلامی ایران با طرح این ادعا که موشک مورد اشاره از سوی ایران به حوثیها داده شده را نمایان کرد.

مجله «فارن‌پالیسی» نوشته هیئت تحقیق سازمان ملل ماه گذشته در گزارشی به جانبداری از ادعاهای اثبات‌نشده آمریکا و عربستان پرداخت و ادعا کرد موشک مورد استفاده برای حمله به فرودگاه بین‌المللی «خالد ملک» حاوی قطعات ایرانی بوده است. اما آن گزارش که توسط این رسانه بررسی شده، نشان می‌دهد موشک مورد نظر حاوی قطعه‌ای بوده که سازنده آن یک شرکت آمریکایی است.

مقام‌های آمریکایی به فارن‌پالیسی گفته‌اند اعضای دولت ترامپ در هفته‌های گذشته با مقام‌های سازمان ملل رایزنی کرده و تلاش کرده‌اند آنها را درباره نقش ایران در حمله موشکی به عربستان متقاعد کنند. اما شواهد جدید برای متقاعد کردن سازمان ملل جهت متهم کردن علنی ایران به تأمین فناوری‌های موشکی ممنوع‌شده برای اعضای انصارالله کافی نبوده‌اند و هیئت کارشناسان سازمان ملل به این جمع‌بندی رسیدند که هنوز درباره هویت تأمین‌کننده یا واسطه انتقال این موشک‌ها به یمن، شواهدی در اختیار ندارند به همین دلیل گوترش هم از متهم کردن ایران به تأمین موشک برای اعضای انصارالله خودداری کردهاست.

جنبش انصارالله یمن پیشتر با رد ادعاهای ریاض و واشنگتن اعلام کرده موشک‌های بالستیکی که به سمت عربستان شلیک می‌کند ساخت ایران نیست. از همین رو حمله موشکی نیروهای یمن به امارات نتوانست دستاویز عربستان و آمریکا برای تشدید فضا سازی علیه ایران قرار گیرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.