منابع فلسطینی اعلام کردند که در طول ۴ روز گذشته دهها شهروند فلسطینی از جمله چند زن به دلیل مشارکت در تجمع های اعتراضی به وسیله نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

بازداشت دهها فلسطینی در طول ۴ روز گذشته از سوی نظامیان صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین، کانون اسیر در فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر قدس در طول ۴ روز گذشته دهها شهروند فلسطینی را بازداشت کرده اند.

بر اساس این خبر بعد از اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی  و شکل گیری اعتراضات مردمی در سراسر اراضی اشغالی؛ دست کم ۴۰ شهروند فلسطینی در قدس بازداشت شده اند که ۴ تن از آنها زن بوده اند که بعدتر آزاد شده اند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که در استان «الخلیل» نیز ۳۰ شهروند فلسطینی بازداشت شده اند که یکی از آنها یک دختر فلسطینی به نام «اسماء وریدات» بوده که در حین مشارکت در تظاهرات های ضد اسرائیلی زخمی هم شده و تحت نظارت اسرائیلی ها به بیمارستان «هداسا» انتقال داده شده است.

از شب گذشته تا صبح امروز هم ۱۴ شهروند فلسطینی از کرانه باختری بازداشت شده و ۶ نفر از آنها از اهالی استان «اریحا» بوده اند. ۳ فلسطینی دیگر در شهرک بیت امر در الخلیل نیز بادزاشت شده اند.

بعد از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرده که سفارت آمریکا به قدس اشغالی انتقال داده خواهد شد، با هدف همبستگی با مردم فلسطین تجمع های گسترده ای در اعتراض به این اقدام در سراسر جهان اسلام و کشورهای مختلف نیز شکل گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.