بجنورد- رئیس پلیس راهور خراسان‌شمالی گفت: موتور سیکلت سواران با ۲۱ درصد بیشترین سهم تقصیر را در بروز تصادفات درون شهری دارند.

موتورسیکلت سواران مقصر ۲۱درصد تصادفات درون شهری خراسان‌شمالی هستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهارکرد: با توجه به اینکه موتورسیکلت سواران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی از بیشترین آسیب دیده‌ها محسوب می شوند این در حالیست که آنان در بروز ۲۱ درصد تصادفات نیز مقصر هستند.

وی ادامه داد: خودروهای سواری با ۶۵ درصد، وانت بارها با هشت درصد و سایر وسایل نقلیه نیز با شش درصد بیشترین عامل بروز تصادفات محسوب می‌شوند.

اسپیدکار افزود: عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی مناسب، سبقت غیر مجاز و تخطی از سرعت مجاز از مهمترین دلایل وقوع تصادفات درون شهری است.

وی با اشاره به وقوع ۳۶ تصادف منجر به فوت در شهرهای استان، افزود: امسال میزان وقوع تصادفات منجر به فوت در معابر شهری استان ۵۰ درصد افزایش یافته این در حالیست که سال گذشته ۲۴ تصادف منجر به فوت در استان رخ داده است.

اسپیدکار با بیان اینکه امسال ۳۷ نفر در داخل شهرهای استان به دلیل وقوع تصادف جان باخته اند، افزود: این شاخص در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ نفر بود که امسال نسبت به سال گذشته تعداد متوفیات ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی وقوع تصادفات جرحی در معابر شهری استان، گفت: طی هشت ماهه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ تصادف جرحی و امسال نیز یک هزار و ۸۵۹ تصادف جرحی به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌شمالی گفت: طی هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وقوع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعمال قانون رانندگان متخلف در سطح معابر شهری، یادآورشد: طی سال جاری فقط برای عدم استفاده از تلفن همراه هفت هزار و ۸۹ فقره برگه جریمه صادر شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.