گناباد- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی حمایت همه دستگاه ها از آمران به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست.

امر به معروف ونهی از منکر وظیفه همه انسانهاست

به گزارش قدس آنلاین، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد گفت:امر به معروف ونهی از منکر یک مقوله گسترده در تمام ابعاد زندگی انسانها است و این فریضه  قانونی و شرعی یاد گرفتنی است  لذا آموزش عامران به معروف باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدلله ارجاعی با قانونی دانستن این فریضه بر تشکیل این ستاد در شهرستانها تاکید کرد وگفت:هر چند این فریضه بطور پراکنده در شهرستان اجرا می شده اما از ۲ سال قبل بصورت قانونی و با تشکیل  هیاتی در استان فرایند ان بهتر شده و این ستاد هم در شهرستان با محوریت امام جمعه و سپاه  پاسداران باید تشکیل شود.

وی مهمترین وظایف این ستاد را کارهای فرهنگی دانست وافزود:اموزش و تغییر نگاه به این فریضه باید از اموزش و پرورش و مراکز اموزش عالی  شروع شود.

 دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان رضوی تشکیل گروه طلاییه داران  تخصصی  با حربه تذکر لسانی با اولویت شناخت مشکلها در شهرستان و حمایت از اقدامات قانونی آمران به معرف و نظارات و رسیدگی به کار مدیران را از وظایف این ستادها عنوان کرد.

حجت السلام صادقی امام جمعه گنابا هم در این جلسه براجرای  این فریضه مهم تاکید کرد وگفت: امر به معروف ونهی از منکر وظیفه  قشر خاصی  نیست بلکه وظیفه همه احاد مردم و بخصوص مسئولین است تا  جلو کارهای نادرست را بگیرند.

فرماندار گناباد هم گفت :بنیاد دین اسلام بر اساس اخلاق نیک بوده و پیامبر اسلام  هیچ کس را ترد نکرد و بدنیال جذب حداکثری بود لذا وظیفه همه و بخصوص مسئولین است تا با دانش و اخلاق حسنه این مهم را در جامعه گسترش دهند.

محمد علی نبی پوربا تاکید بر ایجا فضای باز در دانشگاها  افزود: با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت شهر گناباد دانشجو می باشدنباید دانشجو و دانشگاه را به فضای درونی محدود کنیم  زیرا  دانشگاها نقش  تاثیر گذاری  تا کنون داشته ودارند و میتوان از این پتانسیل در توسعه شهرستان استفاده  کرد.

وی همچنین بر مناسب سازی اماکن برای معلولین تاکید کرد و از  برخی بانکهای شهرستان به خاطر عدم پرداخت وام به معلولین انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی بانکها در پرداخت  تسهیلات  اشتغال زایی کم لطفی کرده اند لذا تاکید میشود در جذب و پرداخت تسهیلات و بخصوص ماده ۱۸ تلاش نمایند. در پایان حجت اسلام حسن صادقی امام جمعه  و علی ابراهیم زاده  مسول  ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان بعنوان رئیس ودبیر ستاد امر به معروف شهرستان گناباد معرفی شدند. همچنین از خدمات  صادقی معاون قبلی فرمانداری شهرستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.