کرج – سی امین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که یک عضو شورای شهر با اشاره به برخی ابهامات در خصوص قرارداد دهکده تفریحی باغستان خواستار بررسی پرداخت میلیاردی به پیمانکار این پروژه شهری شد.

ابهام در پرداخت میلیاردی به پیمانکار دهکده تفریحی باغستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سی امین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری برگزار شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست در ابتدا با اشاره به صحبت های شهردار در جلسه پیشین شورای اسلامی شهر اظهار کرد: شورای اسلامی پنجم با قانونگذاری و شفافیت خدمت می کند و اینها خط قرمز اعضای شورا است.

وی با بیان اینکه با هیچ احدی تعارف نخواهیم داشت به ابهامات دهکده تفریحی باغستان اشاره کرد و گفت: ۷۰ میلیارد تومان بدون عقد قرارداد پرداخت شده و معلوم نیست به کدام پیمانکار داده شده این در حالی است که برای کمک ۵۰ میلیونی به زلزله زدگان لایحه به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه اجاره دکه، تابلو و یک هکتار زمین از اراضی این محدوده منشا نگرانی است افزود: در خواست دارم کمیسیون های مربوطه در این خصوص نظارت وبررسی  لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از سخنان شهردار نسبت به نهالستانها نگران هستم تصریح کرد: افرادی که اموال بیت المال را هزینه کرده اند باید پاسخگو باشند و آنچه در سازمان زیبا سازی می گذرد باید مشخص وشفاف سازی شود.

وی همچنین با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر گفت: اینکه چه کسانی این تابلوهای تبلیغاتی را به دست گرفته اند از لحاظ حقیقی و حقوقی باید مشخص شود و باید بدانیم چه کسانی از این تابلوهای تبلیغاتی سود هنگفت می برند.

محمدی با طرح این سوال که آیا در جذب نیرو در سازمان زیبا سازی مقررات انجام شده است گفت: شهردار در مورد سوالات بنده پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان کارشناس محیط زیست برای پارک جنگلی باغستان نگران هستم و در حال بررسی هستم گفت: ارجاع نهالستانها به شهردار طبق ماده ۲۲ آلودگی هوا و برنامه ۵ توسعه و ضوابط حاکم طرح جامع مشمول اراضی شهر است و باید در اختیارشهرداری قرار بگیرد.

این عضو شورا  با اشاره به اینکه شهردار باید با اداره منابع طبیعی و محیط زیست در زمینه نهالستانها همکاری لازم را داشته باشد تاکید کرد: نهالستانها باید در اختیار شهرداری قرار بگیرد و سازمان جنگلها وظایفی در این خصوص ندارد.

 در ادامه جلسه محمد حسین خلیلی اردکانی در زمینه تنش های جلسه گذشته گفت: برای اولین بار در کشور انتخابات پرشوری در شورای شهر داشتیم و مردم به نمایندگان شورای شهر خود رای دادند بنابرین در تصمیم گیری و نظارت بر عملکرد شورای شهر سهیم هستند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا باید عملکرد و رفتارشان نمونه جامعه باشد و شفافیت و درستکاری سرلوحه کارشان قرار دهند گفت::وظیفه شورا پافشاری و پیگیری انتظارات مردم است همچنین کرامت آنها باید حفظ شود بنابراین باید در برابرهر گونه هتک حرمت و اتهام عکس العمل نشان داد.

بخش اعظم تخلفات ساختمانی تجاری است

منصور وحیدی نائب رییس شورا در ادامه نطق پیش از جلسه با اشاره اینکه پرونده هایی با متراژ ۱۴۷ هزار متر امروز بعد از گذشت ۱۱ سال سیما و منظر شهر را به هم ریخته است، اظهار کرد: در نمونه ای  دیگر در وسعت ۱۵۸ هزار متر زمین بالغ بر ۴۰ هزار متر تخلف ساختمانی‌ داشته ایم که بخش عظیم این تخلفات تجاری بوده است .

وحیدی با ببان اینکه مبنای شورای پنجم بر صداقت و شفافیت پایه گذاری شده است گفت:مردم رفتار و کردار شورا را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار و مدیران از ناحیه مباشران و معرفی گروهی از رسانه ها بوده است گفت: بنده به مسئولان و مدیریت شهری تذکر داده بودم که در این شهر بیش از ۵۰۰ نشریه فعالیت می کنند و فقط چند رسانه در حال جریان سازی تحولات شورا هستند.

نائب رئیس شورا با بیان اینکه دست سرمایه گذارانی که تولید خالصانه می کنند را می بوسم گفت: در برخی پرونده ها شاهد بدهی های میلیاردی به مدیریت شهری هستیم وسوال من این است که چرا به آن رسیدگی نمی شود.

وی افرود: منابع انسانی بزرگترین سرمایه هر شهر است ولی در حال ناامیدی از شورا و مدیریت شهری هستند.

در ادامه ۲ عضو شورا در یک نامه به شهردار کرج تذکرات قانونی را در صحن علنی شورا بیان کردند و پاسخ را در اسرع وقت از نصیری شهردار کرج خواستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.