۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 579010

سفیر جمهوری لیتوانی در ترکیه و آکرودیته این کشور در ایران و پاکستان از انتصاب محسن کریمی طبسی به عنوان سرکنسول افتخاری لیتوانی در تهران، خبر داد.

قدس آنلاین- سفیر جمهوری لیتوانی در ترکیه و آکرودیته این کشور در ایران و پاکستان از انتصاب محسن کریمی طبسی به عنوان سرکنسول افتخاری لیتوانی در تهران، خبر داد.
«آدریوس بروزگا» سفیر لیتوانی پنجشنبه گذشته به دعوت کنسول افتخاری خود آقای محسن کریمی که مشهدی است، سفری را به شهر مقدس مشهد داشت و در نشستی خبری با خبرنگاران، شرکت کرد.
وی در این نشست از انتصاب کنسول ایرانی خود خبر داد و با بیان اینکه اولین بار است به مشهد مقدس می‌آید، گفت: تمام اقدامات و روابط کنسولی لیتوانی در ایران را آقای کریمی برعهده خواهند داشت.
سفیر اکرودیته لیتوانی در ایران با اشاره به دیدارش با آقای ارباب خالص، نماینده وزارت خارجه در مشهد مقدس، افزود: در این دیدار درباره توسعه روابط صحبت کردیم و با توجه به دیدار وزیرخارجه لیتوانی در سال ۲۰۱۶ از ایران، امیدوارم آقای ظریف نیز امسال به لیتوانی، سفر کنند.
وی با اشاره به گسترش صنعت توریسم بین دو کشور، گفت: آقای ارباب خالص قول دادند توریست‌های لیتوانی در بدو ورود به فرودگاه مشهد ویزا دریافت کنند.
«آدریوس بروزگا» با بیان اینکه در آینده نزدیک، نمایشگاه تجاری لیتوانی در هتل همای مشهد برگزار خواهد شد، ادامه داد: لیتوانی از گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور استقبال می‌کند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کند تا لیتوانی در تهران سفارت داشته باشد، افزود:
سپتامبر آینده کنفرانس پزشکی در لیتوانی برگزار می‌شود که از پزشکان مشهدی برای حضور در آن دعوت خواهیم کرد.
بروزگا با بیان اینکه پس از برجام درها به روی ایران باز شده است، گفت: برجام توافق خوبی است و ما به آن پایبندیم و درصدد هستیم روابط بانکی و اقتصادی ما ادامه پیدا کند؛ زیرا در گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون یورو مبادلات تجاری با ایران داشتیم که بیشتر در زمینه غلات بود اما اکنون به ۲۰ میلیون یورو رسیده که امیدواریم افزایش یابد.
در ادامه این نشست، محسن کریمی طبسی کنسول ایرانی لیتوانی با اشاره به زمینه‌های فراوان همکاری بین ایران و لیتوانی، گفت: بزودی خط پروازی بین تهران و «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی برقرار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این اولین بار است که اعتماد اروپایی‌ها به ایرانی‌ها در این حد جلب می‌شود که یک ایرانی را به عنوان سرکنسول افتخاری کشور خود در ایران انتخاب می‌کنند، افزود: باید این فرصت را قدر بدانیم و تلاش می‌کنم با موافقت لیتوانی دفتر دوم این کشور بعد از تهران در مشهد مقدس افتتاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.