کرج- موسس و بنیانگذار ورزش رزمی ایرانی سورنا از معرفی نفرات وتیم های برتر مسابقات قهرمانی باشگاه های سورنا کشور در سالن شهدای شهرداری کرج خبر داد.

برترین های مسابقات رزمی کشوری «سورنا» در کرج معرفی شدند

جمشید هرمزی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: این مسابقات روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته با حضور ۲۸۰ ورزشکار در قالب ۳۴ تیم برگزار شد و در نهایت در بخش بام کوب سورنا تیم های شهید بابایی شهرداری کرج، کانون شهید حیدری تهران، نیک تین دارو البرز، شهدای امام حسین(ع) تهران و قهرمانان ابهر رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.

وی افزود: در بخش رینگ اسپرت که در ۳ رده سنی برگزارشد تیم های باشگاه برداران هرمزی کرج، شهدای ماهدشت و شهدای امام حسین(ع) تهران در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

موسس سبک ورزش ایرانی سورنا با بیان اینکه نفرات وتیم های برتر بخش های مختلف در مسابقات سورنا قهرمانی جهان حضور پیدا می کنند گفت: نخستین دوره مسابقات رزمی سورنا قرار است اسفندماه سال جاری به میزبانی باکو برگزار شود.

هرمزی به ماهیت ورزش رزمی سورنا پرداخت و گفت: ورزش سورنا ترکیبی از بازی های بومی محلی وسبک های ایرانی است و وتلاش می کند با فنون و روش های خود رقابت سالم را ترویج دهد.

وی بیان کرد: اصطلاحات این ورزش نیز ترکیبی از زبان فارسی، ترکی و کردی است و معرف خوبی برای ورزش سورنا خواهد بود.

بنیانگذار ورزش رزمی ایرانی سورنا شکل گیری این ورزش را ماحصل یک کار گروهی ۱۶ ساله دانست و گفت: از سال ۸۰ شکل گیری این ورزش آغاز شده و در حال حاضر به سطحی رسیده که حدود ۷ هزار نفر در کشور به آن مشغول هستند و در البرز به عنوان خاستگاه این ورزش نزدیک به ۳ هزار نفر سورنا کار می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.