یزد - فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه فرهنگ صلح و سازش درجامعه باید نهادینه شود گفت: بیش از ۷۰ درصد از پروندهای نزاع و اختلافات خانوادگی درکلانتری‌های استان به صلح و سازش ختم می شود .

فرهنگ صلح و سازش درجامعه باید نهادینه شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سردارایرج کاکاوند صبح دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهارداشت: در مجموعه نیروی انتظامی در حوزه معاونت اجتماعی بحث مشاورین و مددکاری در حوزه‌های انتظامی و به‌ویژه در کلانتری‌ها راداریم که بر اساس وظایف تعریف‌شده موضوع صلح و سازش را در کلانتری‌ها دنبال می‌کنند.

 وی افزود : وجود مشاورینی که در کلانتری‌ها داریم در سال جاری ما روسای کلانتری‌ها به‌عنوان مشاورین عمومی معرفی‌شده و حکم به آن‌ها داده‌شده که در موارد اختلاف ورود پیدا کنند که خوشبختانه با این اقدام نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

کاکاوند تصریح کرد: بیش از هفتاد درصد از پرونده‌های جاری این حوزه منجر به صلح و سازش شده که عمدتاً مربوط به اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری است.

وی در خصوص وظایف ستاد صبر استان گفت : ستاد صبر استان می‌تواند به ما در پیشبرد بهتر برنامه‌های صلح و سازش ما کمک کند و ما این آمادگی این راداریم که با این ستاد همکاری خوبی داشته باشیم تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های خوبی در این حوزه باشیم.

این مسئول ادامه داد: امید است که ستاد صبر درروند آگاه‌سازی و آموزش‌هایی که بایستی درروند کار به مشاورین ما ارائه شود کمک‌کار ما باشند تا هر چه‌بهتر بتوانیم صلح و سازش را بین مردم استان نهادینه کرده و از آثار سوء نبود آن در جامعه جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.