قزوین_ مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری تمام دستگاه های اجرایی است.

مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری تمام دستگاه های اجرایی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یوسف جهانی پور ظهر روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین در استانداری قزوین اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری طی سال های گذشته مصوبات بسیاری را برای این استان به همراه داشته است که از موارد آن می توان به استفاده مردم از بیمارستان ولایت، استادیوم ۱۵ هزار نفری و جاده قزوین به الموت و تنکابن اشاره کرد.

وی افزود: قاچاق کالا و ارز در جامعه از موضوعات مهمی محسوب می شود.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز پیامدهای ناگواری همچون ترویج فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی، فساد اداری، افزایش نرخ بیکاری و مشاغل کاذب و سلب اعتماد مردم را در جامعه به همراه دارد، بیان کرد: قاچاق کالا و ارز در جامعه جرم تلقی می شود.

جهانی پور گفت: مقابله با قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری و هدلی تمام دستگاه های اجرایی است تا با همکاری خانواده، مدرسه، رسانه ها، نیروی انتظامی، وکلای دادگستری در کنار توجه به قوانین و مقررات شاهد کاهش این معضل باشیم.

وی با بیان اینکه ناپایداری سیاست اقتصادی و فرهنگ مصرف و تبلیغ کالاهای خارجی به پدیده قاچاق کالا دامن می زند و نوعی سلطه گری را بر کشور حاکم می کند که باید هوشیار باشیم و بدانیم بی توجهی به این موضوع می تواند هزینه های سنگینی به کشور تحمیل کند، گفت: کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی استان و جلب مشارکت همه دستگاههای اجرایی در کاهش قاچاق کالا مؤثر است. 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین تصریح کرد: استان قزوین با داشتن جایگاه مناسبی در صنعت، کشاورزی و تاریخ و گردشگری در مسیر عبور ۱۱ استان کشور است و هر چند شاید مقصد کالای قاچاق نباشد اما در مسیر ترانزیت آن است که باید بتوانیم در مبارزه با قاچاق کالا قاطعیت بیشتری نشان دهیم.

جانشین دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در سال جاری، بیش از ۷۴۵ فقره پرونده در خصوص قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و شاهد رشد ۳۵ درصدی در این زمینه هستیم که بیانگر جدیت مسئولان استان در مبارزه با این پدیده است.

علی مقدمی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۳۳ نفر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۵ درصدی هستیم.   

وی  ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: در میزان ارزش کالای مکشوفه نیز شاهد افزایش ۲۶ درصدی هستیم که روند مقابله با پدیده قاچاق کالا در استان با جدیت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.