ملت یمن بر اساس کرامت و استقلال به دنبال آزادی و ادامه انقلابش در مقابله با تجاوز عربستانی-آمریکایی است وهر هزینه ای که لازم باشد را می پردازد

«عربستان»،منبع اصلی تغذیه داعش وتروریسم در منطقه است

قدس آنلاین- پس از کشته شدن رئیس جمهور مخلوع یمن علی عبدالله صالح در حین تلاش برای فرار، برگ جدیدی از شکست های جبهه سعودی-اماراتی در یمن ورق خورد تا ناکامی های نظامی عربستان در یمن با شکست پروژه نفوذ از داخل و تفرقه افکنی کامل شود. عربستان وائتلاف به اصطلاح عربی اش که از ۲۵ مارس سال ۲۰۱۵ مردم مظلوم یمن را روز و شب زیر بمباران خود گرفته اند امروز بدون هیچ نتیجه خاصی گرفتار هزینه های مالی و رسوایی بین المللی هستند که خود به بار آورده اند و برای فرار از مسؤولیت چاره ای ندیده اند جز متهم کردن ایران و محور مقاومت به دخالت در امور داخلی یمن و کشورهای عربی در حالی که جهان شاهد کشتار هر روزه زنان و کودکان بی دفاع یمنی در اثر حملات وحشیانه جنگنده های آمریکایی آل سعود است. در همین زمینه گفت‌وگویی با «علی المحطوری» نویسنده یمنی و پژوهشگر مسائل سیاسی داشتیم تا جنبه های مختلف تجاوز عربی-امریکایی به یمن و شیوه های مبارزه و دفاع ملت مقاوم یمن را برای ما شرح دهد.

با توجه به اینکه داعش در سوریه وعراق شکست خورده است آیا این احتمال وجود دارد که اندیشه داعش به جای دیگری تسری یابد؟

درباره خطر داعش می توان به چند موضوع اشاره داشت. اگر تفکرو اندیشه وهابی وجود نداشت داعشی هم وجود نداشت. این تفکر وهابی است که داعش را تغذیه می کند. داعش نتیجه یک زمینه فکری پیشینی است که از قبل وجود داشته. متاسفانه این تفکر درون امت نفوذ کرده و کتاب های نوشته شده و شیوخ وروحانیون درباری در طول تاریخ اساس آن را شکل داده اند تا امروز در قالب این پدیده ظاهر شود. متاسفانه آمریکا و اسرائیل هم از این تفکر موجود در داخل امت سوء استفاده کرده وبهره بردند. داعش در سوریه و عراق حضور یافت اما عراقی ها و سوری ها با کمک و پشتیبانی ایران وحزب الله به مقابله با این گروه تروریستی برخاستند.

اضمحلال امروز داعش در عراق و سوریه نظامی است اما خطر فکری آن همچنان باقی است. بله داعش به لحاظ نظامی شکست خورده و از هم پاشیده اما همچنان زمینه ها ومحیط های پرورش دهنده این تفکر وجود دارد و منبع اصلی تغذیه آن در نجد (عربستان) مخصوصا وهابی های سعودی است وتا زمانی که ریشه های این تفکر خشکانده نشود بعید نیست داعش در زمان دیگری به شکل و در لباس جدید دوباره ظاهر شود. هنوز ریشه های اصلی داعش، وهابیت و القاعده در سرمنشا اصلی اش خشکانده نشده و همه اینها وابسته به نفت عربستان است. وهابیت عربستان خطر اصلی است.

پس از تجاوز عربستان به یمن فهمیدیم که در منطقه فقط یک اسرائیل نداریم. در منطقه با دو اسرائیل مواجه هستیم: یکی اسرائیل یهودی ودیگری اسرائیل عربی (عربستان سعودی). هر دو در راستای برنامه ها و پازل امریکا همدیگر را کامل می کنند وبرای تجزیه منطقه وتحقق توطئه های صهیو-امریکایی همکاری دارند. تجاوز امریکایی- سعودی علیه یمن نتیجه شکست نقشه هایعربستان در یمن است.

چرا یمنی ها در برابر تجاوزگری های عربستان راه مبارزه و دفاع را در پیش گرفتند؟

ملت یمن در طول تاریخ به انقلابی گری معروفند وکلا ملتی انقلابیند. در زمان اشغالگری عثمانی ها در قرن ۱۹ ملت یمن در برابر عثمانی ها ایستاد و همچنین اشغالگری انگلستان در جنوب یمن که ۱۳۰ سال طول کشید در نتیجه مقاومت و انقلاب یمن در سال ۱۹۶۳ پایان یافت. لذا یمنی ها در طول تاریخ نشان داده اند که ریشه های انقلابی دارند و روحیه مقاومت و پایداری و استقاومت درونشان نهادینه شده است. انقلاب اخیر ملت یمن برنامه های عربستان را خنثی کرد و یمن دیگر حیات خلوت عربستان نیست. این انقلاب عناصر وابسته به سعودی را در صنعاء سرنگون و مجبور به فرار کرد و ملت یمن توانست تا حدودی اداره امور و حکومت را دست خود بگیرد وبرای بازگرداندن حاکمیت، کرامت و استقلال خود تلاش کند. عربستان وقتی دید که عناصر وابسته اش در یمن شکست خورده و فراری شده اند خواست که که دوباره هیمنه قبلی را در یمن بازگرداند. مدارس وهابی به مدت پنجاه سال در یمن گسترش یافته و فعالیت داشتند. این میراث شوم عربستان که طی سالهای گذشته داشت یمن را فرا می گرفت ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ با سقوط جبهه وهابی ها در صنعاء کاملا از هم پاشید. ویکی از نتایج این انقلاب خروج سفارت امریکا از یمن بود و این یکی از مسائلی است که ملت ایران وملت های منطقه باید از آن آگاه شوند اینکه آمریکا از هیچ یک از پایتخت های عربی ای که دچار انقلاب شدند مثل صنعاء بیرون رانده نشد. آمریکا از در بیرون رانده شد اما سعی دارد از پنجره حملات نظامی وهوایی عربستان به یمن بازگردد واصلا جنگنده های عربستان هم آمریکایی هستند. لذا ملت یمن روی پای خود ایستاده و حاکمیت و کرامت خود را می خواهد وخواهان برقراری رابطه با تمام جهان بر اساس احترام متقابل است همانطور که ایران، سوریه، کوبا ویا مقاومت اسلامی در لبنان چنین است. چرا باید تابع دیگران باشیم؟ اختلاف اصلی ما با عربستان در این موضوع است. عربستان یک یمن تابع و وابسته به خود می خواهد تا برنامه ها و اهدافش را بتواند بدون هیچ قید و شرطی در یمن پیاده کند در حالیکه ما چنین چیزی را از اساس نمی پذیریم. ما حسینی هستیم وجنبش ما از امام حسین الهام گرفته است. همانطور که پیامبر (ص) فرمود حسین منی و انا من حسین ما هم می گوییم ما ازحسینیم وحسین (ع) از ماست. همچنین همه باید بدانند که امام علی (ع) سال دهم هجرت به یمن سفر کرد و در این سفر تاریخی مردم یمن محبت و ارادت خالصانه شان را به آن حضرت نشان دادند. یمنی ها دور امام گرد آمدند و اسلام آوردنشان را اعلام کردند وبه رسول الله (ص) خبر رسید و ایشان به خیر بشارت داد و درباره مردم یمن فرمود: اهل یمن رقیق القلب ترین و نرم دل ترین ومطیع ترین مردمند وفرمود ایمان و حکمت در یمن است. لذا ملت یمن جرعه نوش محبت رسول الله و اهل بیتش است. ملت یمن بر اساس کرامت و استقلال بدنبال آزادی و ادامه انقلابش در مقابله با تجاوز عربستانی-آمریکایی است وهر هزینه ای که لازم باشد را می پردازد. کرامت و عزت هزینه دارد و ما برای پرداخت این هزینه آماده ایم تا حاکمیت کامل خودمان بر یمن بازگردد.

چقدر امید دارید که نهادهای بین المللی و بویژه سازمان ملل برای یمنی ها کاری بکند؟

مشخص است که سازمان ملل کسی را نجات نمی دهد. سازمان ملل امروز تبدیل شده به مکانی برای اجرای توطئه ها و خواسته های آمریکا و اسرائیل وما هم اعتمادی به آن نداریمو در سال های اخیر برای همه مشخص شد که تصمیمات این سازمان در راستای منافع ملت یمن نیست و فقط هدفش اجرای خواست های عربستان در یمن به روشی دیگر بوده یعنی سازمان ملل تلاش داشته که آنچیزی را که عربستان نتوانسته با قدرت نظامی از ما بگیرد به روش غیر نظامی به دست آورد. ما با هر راه حلی که برای ملت یمن آزادی و کرامت به ارمغان بیاورد موافقیم. ما با عربستان دشمنی نداریم بلکه این رژیم سعودی است که عربستان را تبدیل به تهدید و خطر علیه یمن و منطقه کرده است. آنها به دروغ سعی دارند القاء کنند یمن تهدید علیه عربستان است در حالیکه این ما بودیم که طی پنجاه سال گذشته همیشه در معرض تهدید عربستان و تجاوزگری های وهابی ها بوده ایم، امروز برای ما زمان مقابله و دفاع فرا رسیده و از خداوند متعال نصرت و پیروزی در این راه را مسألت داریم.

پیام شما به عنوان یک یمنی و پیام ملت مقاوم یمن به ملت ایران چیست؟

باعث افتخار من است که با ملت دوست و برادر ایران صحبت کنم. من همیشه تلاش دارم پیام ملت یمن را از طریق قلم و رسانه وحضور در شبکه های تلویزیونی به جهان منتقل سازم. ایرانی ها حضور فعال خود را در منطقه ثابت کرده اند در این برهه از تاریخ. این ملت توانسته با استفاده از انواع روش ها یک الگوی زنده از روش مقابله با تروریسم و استکبار آمریکا ارائه دهد وفقط به روش نظامی اکتفا نکرده و این همان چیزی است که رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای بدان اشاره داشتند. ایشان می خواهند روح جدیدی در امت اسلامی بدمند تا این امت فقط به سلاح اکتفاء نکنند باید از قدرت قلم هم استفاده کرد، باید نوشت، خواند، به امور جوانان، به هنر، فرهنگ و بعد اندیشه توجه داشت وجنبه های مختلف زندگی مخصوصا علم و دانش، فرهنگ و ورزش را پر رنگ کرد. چرا که دشمن ما یعنی آمریکا همه جنبه های زندگی امت را هدف گرفته اما بعد نظامی فقط یک روش از میان روش های موجود برای اثبات حضور است. مهم این است که امت در همه زمینه های زندگی حضور فعال داشته باشد. انسان یک موجود تک بعدی نظامی نیست. انسان دارای روحی بلند است که نیازهای متنوعی دارد واسلام برآورنده نیازهای انسان است وانسانی را مد نظر دارد که در همه صحنه ها وجنبه های حیات فعال باشد. ملت ایران در کنار تقویت بعد نظامی اش توانسته در جنبه ای دیگر هم در منطقه بدرخشد بطوری که اسرائیل را وحشت زده کرده است. اسرائیل و آمریکا فقط به لحاظ نظامی از ایران نمی ترسند بلکه از حضور مردمی ایرانی ها ترس دارند و این همان قدرت حقیقی است. در واقع این ایمان مردم ایران به خداوند است که آمریکا واسرائیل را وحشت زده کرده است.

*منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.